16.09.2009

انتظار مجلس خبرگان رهبري از هاشمي رفسنجاني براي پشتيباني از ولايت فقيه

فارس: در پي جريانات اخير ، اكثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبري طي بيانيه‌اي خطاب به ملت شريف ايران، رهبري را فصل الخطاب دانسته و اعلام كردند: هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبري انحراف از آرمان‌هاي انقلاب و خط اصيل امام خميني(ره) است.

به گزارش خبرگزاري فارس، متن كامل اطلاعيه نمايندگان مجلس خبرگان رهبري به شرح زير است:
سلام عليكم
با حمد و سپاس بيكران به درگان ايزد منان ما جمعي از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري حضور چهل ميليوني شما مردم فهيم و انقلابي و ولايتمدار را در صحنه انتخابات بيست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت كه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي و يك همه پرسي در تاييد نظام جمهوري اسلامي ايران بود ، ارج مي‌نهيم و مواردي را با شما مردم خوب و فهيم در ميان مي‌گذاريم.
1- لازم مي‌دانيم كه مراتب قدرداني و تجليل و تكريم و تشكر خويش را از اين همه شور و شعور و حضور و وظيفه‌شناسي اعلام داريم.
2- ولايت مطلقه‌ فقيه، استمرار راه انبيا و امامان است و ريشه در تفكر قرآني و معارف اهل بيت (ع) و سابقه ممتد تاريخي از آغاز عصر غيبت كبرا تا كنون دارد ولايت الهي فقيه عادل، به طور ويژه بنيان نظري نهضت اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ع) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حكومتي و مشروعيت تصرفات و تصميم‌ها و اقدامات آنها در قلمرو مسائل عمومي و وظايف قانوني، ناشي از نصب مستقيم و يا غيرمستقيم و تاييد ولي فقيه است. در خصوص رياست جمهوري هم به تصريح امام راحل و صريح اصول قانون اساسي، اگر تنفيذ انتخاب مردم از سوي ولي فقيه صورت نگيرد رياست جمهوري، طاغوت است و مشروعيت ندارد . رئيس‌جمهوري با اعتماد و انتخاب مردم و تنفيذ راي ملت است از سوي رهبري، مشروعيت و اعتبار كسب مي‌كند و به مثابه بازوي اجرايي ولي فقيه است . او موظف است سياست‌ها و خط مشي‌ دولت را بر اساس سياست‌ها و رهنمودهاي رهبري، ترسيم و اجرا كند در غير اين صورت اعتبار شرعي و قانوني ندارد.
3- در اين سه دهه، ملت ولايتمدار و شهيدپرور، همواره، وفاداري و پيروي از ولي فقيه و اجب الاطاعه را در همه صحنه‌ها به نمايش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبري، استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي پايدار گرديد.بعد از ارتحال امام و تعيين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از سوي خبرگان منتخب ملت،‌به عنوان رهبري، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در اين دو دهه تداوم بخشيدند و رهبري شايسته و بي‌نظيري را در جهان ارائه دادند. اين رهبري والا، در سايه تعاليم اسلام و باورهاي ديني مردم تحقق يافته است.
4- دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در جريان انتخابات دهم با فضاسازي رسانه‌اي و تشكيك زودهنگام در سلامت انتخابات و ايجاد التهاب سياسي و اجتماعي و بالا بردن هيجانات و مطالبات از طريق استفاده ابزاري از انتخابات، و استفاده از غفلت بعضي از نامزدان رياست جمهوري با يك جنگ رواني تمام عيار، وارد عمل شدند و با ادعاي موهوم و شبيه به افسانه “تقلب بزرگ در انتخابات ” كه برگرفته از سناريوي انقلاب‌هاي مخملين بود، سعي در تخريب اذهان عمومي و ايجاد ياس و ترديد در مردم كردند. با خطبه‌ تاريخي مقام معظم رهبري در نماز جمعه بيست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهاي قانوني، توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد.
امت خداجو، با استحكام و اقتدار، پشت سر رهبر خويش، براي پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي به راه خود ادامه خواهند داد.
5- بسياري از علما و نخبگان و شخصيت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند كه رئيس محترم مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصحلت نظام كه همواره با تدبير و فراست در كنار امام و رهبري به حل مشكلات و معضلات كمك كرده‌اند در شرايط كنوني نيز با پشتيباني بيش‌تر و شفاف‌تراز ولايت فقيه و بيانات رهبري، در اين شرايط حساس دشمنان اسلام و نظام و كينه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شيطاني براي آسيب به وحدت و همدلي، ناكام گذارند.
6- از رئيس‌جمهوري محترم جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد كه با اعتماد مجدد مردم و با اكثريت قاطع بيش از بيست وچهار ميليون راي دوباره انتخاب شدند- مي‌خواهيم كه با تبعيت از اوامر رهبري و توجه به نصايح خيرخواهانه بزرگان ديني
– اولا بيش از گذشته با تمام توان، در ترويج دين و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشكلات معيشتي و پيشرفت و عدالت تلاش كنند.
– ثانيا از تمامي ظرفيت و توانمندي نيروهاي متعهد و ولايي و متخصص و انقلابي، در شرايط فعلي استفاده كنند و در جهت هماهنگي وانسجام و همكاري دولت و ملت و قواي سه‌گانه و ساير نهادهاي عمومي و دستگاه‌هاي گوناگون و شخصيت‌هاي تاثيرگذار با جديت بيشتر از گذشته تلاش كنند و از به كارگيري افرادي كه موجب لطمه زدن به يكپارچگي دولت وحساسيت ويژه نخبگان و مردم ولايتمدار و دلسوزان نظام مي‌شود قاطعانه پرهيز كنند.
7- در پايان بار ديگر تاكيد مي‌كنيم كه نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، ميراث گرانسنگ امام خميني است . تنها شيوه براي حفظ و حراست از راه امام، حمايت از ولايت فقيه است. تداوم انقلاب اسلامي، بر پايه تمسك به ولايت فقيه و ولي فقيه واجب‌الاطاعه است. نيز اعلام مي‌كنيم خط امام را بايد در انديشه و سلوك رهبري يافت. فصل الخطاب رهبري است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبري انحراف از آرمان‌هاي انقلاب و خط اصيل امام خميني است.
اميدواريم نخبگان جامعه، در اين امتحان الهي همراه صفوف يكپارچه ملت، در كنار رهبري، همواره در پاسداري از اين وديعه الهي و دفاع از حريم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، مشمول تفضلات الهي و لطف و عنايت بقيه‌الله الاعظم (عج) قرار گيرند.

والعاقبة لاهل التقوي و اليقين
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اكثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبري

انتهاي پيام/ز

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates