23.09.2009

اوج‌گيري اخراج ايرانيان سرمايه‌دار از دبي و توقيف اموال آنها

بازتاب: مقامات دستگاه قضايي محلي، وي را از دبي اخراج کرده و در يک ضرب‌الاجل چند روزه، دستور فروش اموال و املاک و مستغلات او را داده‌اند و اين در حالي است که فروش املاک و مستغلات و شرکت‌هاي اين فرد در اين مدت کوتاه، اصلا ميسر نبوده و به همين دليل، همه دارايي‌هاي اين فرد به سود حکومت امارات ضبط خواهد شد.
سرويس اجتماعي ـ از دو سال پيش که دبي ـ كه خود را قلب اقتصادي جهان مي‌ناميد ـ با بحران اقتصادي شديد روبه‌رو شده و از رونق و کسب و کار بازمانده، اقدام به تملک و تصاحب اموال اتباع خارجي و اخراج اين اتباع مي‌کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، از جمله افرادي که جزو ده‌ها مورد مشابه اخراج اتباع ايراني از امارات بوده، فردي است که تنها به دليل رفت و آمد به موطن خود، دچار ضبط بخشي از اموال و اخراج از اين شيخ‌نشين شده است.

بنا بر اين گزارش، مقامات دستگاه قضايي محلي، به بهانه واهي ارتباط با ايران، وي را از دبي اخراج کرده و در يک ضرب‌الاجل چند روزه، دستور فروش اموال و املاک و مستغلات او را داده‌اند و اين در حالي است که فروش املاک و مستغلات و شرکت‌هاي اين فرد در اين مدت کوتاه، اصلا ميسر نبوده و به همين دليل، همه دارايي‌هاي اين فرد به سود حکومت امارات ضبط خواهد شد.

اين اقدامات عجيب و تأمل‌برانگيز و قانون جنگل‌گونه اين کشور، در حالي است که تبعه ايراني با تکذيب همه اتهامات واهي منتسبه از سوي مقامات محلي، علت رفت‌وآمدش به ايران را بيماري فرزندش گفته است؛ اما به ‌رغم مراجعات پي در پي وي و همسرش به مراجع مربوطه امارات، هيچ نتيجه‌اي عايد اين خانواده نشده است.

از سوي ديگر، اتهام ارتباط اين فرد با يکي از ارگان‌هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي حذف تجار بزرگ ايراني و جلوگيري از بزرگتر شدن قدرت و سرمايه آن‌ها در دبي صورت گرفته است.

گفتني است، در دو سال اخير، ده‌ها مورد مشابه از اخراج شهروندان ايراني به دلايل واهي از سوي اماراتي‌ها انجام گرفته که اخراج همه اين افراد، بدون دليل مستند بوده و دادگاه‌هاي اين کشور حاشيه خليج فارس، بدون استثنا در پرونده‌هاي کيفري علاوه بر مجازات مالي و محکوميت‌ها، اخراج دايم از امارات را نيز به عنوان چاشني همه احکام در نظر گرفته است.

به‌رغم وجود مصاديق و موارد متعددي از اين گونه اقدامات معاندانه مسئولان اماراتي و نابود کردن زندگي و سرمايه ايرانيان نگونبخت که بر خلاف قوانين بين‌المللي انجام مي‌پذيرد، اين کشور همچنان به اين کارهاي خود و تصاحب اموال و دارايي‌هاي ايرانيان ادامه مي‌دهد تا بتواند مشکلات شديد اقتصادي خود را تا اندازه‌اي رفع کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates