26.09.2009

حاشیه‌ای بر حضور نماینده دولت کودتا در مراسم تشییع پیکر پرویز مشکاتیان: “هو” کردن یا مبارزه “مسالمت‏آمیز”!

موج سبز: روز تشییع جنازه پرویز مشکاتیان هر کس که در جلوی تالار وحدت گرد آمده بود، واکنش جالب هنرمندان و مردم هنر دوست به معاون وزارت ارشاد دولت نامشروع کودتا را با چشمان خود دید. البته این واکنش غیر از سخنان اعتراضی و تند هنرمندان سرشناس و محبوب کشور بود که از بدو برنامه به انواع و انحاء گوناگون دامن دولت کودتا را گرفت و البته از گزارش‌های رسمی خبرگزاری‌های حامی دولت کودتا هم به طور کامل حذف شد.

معاون هنری وزیر ارشاد دولت کودتا اندکی پس از شروع سخنانش با دست زدن و سوت‌های ممتد و اعتراض‌آمیز مردم مواجه شد و حتی خواهش‌های مجری برنامه هم کارگر نیفتاد و کار به هو کردن وی کشید! این در حالی بود که ایمان خوشخو در میان معاونان وزارت ارشاد کودتا از همه باسابقه‌تر و به یک معنا خوش سابقه‌تر است. او مجبورشد با وضعی حقارت‌آمیز و خفت‌بار سخنان خود را در میان هیاهوی حاضران به اتمام رساند. بغض مصنوعی و اندوه ساختگی‌اش هم کمکی به او نکرد؛ هرچند ادعا کرد «من هم از شما هستم!»، اما مردم نپذیرفتند.

همان طور که میرحسین موسوی در بیانیه‌اش از مردمی بودن جنبش سبز و حرکت‌های ابتکاری برای نشان دادن عدم مشرعیت دولت کودتا سخن گفته بود، در این چند ماه مردم و به خصوص مردم فرهیخته و هنرمندان نشان داده‌اند که به هیچ عنوان حاضر نیستند با دولت کودتا کنار بیایند. هو کردن یکی از هنرمندان حامی کودتا در یک کنسرت موسیقی و هو کردن مقامات دولت کودتا ابتکاری است که از سوی مردم هنردوست تقدیم جنبش سبز شده است و راهی است که به بقیه می‌آموزد چه شیوه‌های آسانی برای مقابله با کودتاگران وجود دارد. وقتی نمایندگان کودتا در هر محفل عمومی که مردم در آن حضور دارند با اعتراض مردم رو به رو شوند در می‌یابند که حکومت کردن بر مردم فرهیخته ایران کار آسانی نیست.

از جمع همین حرکت های کوچک مردمی است که دولت کودتا به زانو در می‌آید. بیشترین جمعیت متخصص و تحصیل‌کرده و هنرمند در میان حامیان جنبش سبز هستند . واکنش این جمعیت فرهیخته که عملا اداره کارشناسی کشور را در دست دارند. در دست انیان است، ضربه مهلکی به اعتبار کودتاگران وارد خواهد آورد. آقایان باید تاکنون در یافته باشند که این حرکت‌ها خودجوش و از دل مردمی بیرون می‌آید که دلشان از بی‌عدالتی و جنایت به درد آمده است، اما سعی می‌کنند این درد به خشم و کینه تبدیل نشود و همچنان صلح‌جویانه باقی بماند. هوکردن کودتاگران صلح جویانه‌ترین و در عین حال اثرگذارترین واکنش‌ها در مقابل خشونت‌طلبی آنان است. آن چهره‌هایی که خود به طور مستیقم در جنایت‌ها دستی ندارند، اما در کنار کودتاگران می‌ایستند نیز با چنین واکنش‌هایی رو به رو خواهند شد تا در یابند که همکاری کردن با دشمنان ملت بی‌هزینه نیست

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates