27.09.2009

پرتاب آزمایشی موشک های کوتاه برد

رادیوفرانسه: ایران روز یکشنبه، دو موشک جدید کوتاه برد را در جریان یک مانور نظامی موسوم به ” پیامبر اکرم چهار” آزمایش کرد. به گزارش تلویزیون ” پرس تی وی”، این مانور چند روز به طول خواهد انجامید و در جریان آن، ایران قصد دارد موشک های کوتاه برد و دوربرد بیشتری را به صورت آزمایشی پرتاب کند.

موشک های تندر و فتح ١١٠ از تولیدات نظامی سپاه پاسداران است. موشک تندر می تواند یکصد و پنجاه کیلومتر را طی کند. موشک فتح نیز دویست کیلومتر برد دارد.

فرماندۀ نیروی هوایی سپاه پاسداران همزمان با پرتاب این موشک ها گفت هدف اصلی این اقدام برآورد کردن پیشرفت های بدست آمده در زمینۀ ساخت موشک های زمین به زمین است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران تاکنون چند مانور نظامی را نیز در آبهای خلیج فارس انجام داده و در جریان آن بارها موشک های دور برد و میان برد را آزمایش کرده است.

بنوشتۀ خبرگزاری فرانسه، پرتاب این موشک های آزمایشی، همزمان با اعلام آغاز بکار دومین مرکز غنی سازی اورانیوم صورت می گیرد. این خبرگزاری همچنین در ادامۀ این خبر، از سپاه پاسداران بعنوان ارتش ایدئولوژیک حکومت ایران نام می برد و می نویسد: سپاه پاسداران روز شنبه اعلام کرده بود که قرار است موشک های کوتاه برد متعددی را آزمایش کند.

کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در پوشش انرژی هسته ای، در تلاش است تا به سلاح اتمی دست یابد. ایران همواره این ادعا را رد کرده و هدف خود از فعالیت های هسته ای را دستیابی به سوخت و برق عنوان کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates