28.09.2009

رییس MI6 مدعی شد: اجازه عربستان به اسرائیل برای حمله نظامی به ایران!

آینده: جزئیات این گفتگوها بعد از اظهارات جان بولتون، سفیر آمریكا در سازمان ملل فاش شد. وی گفت: در ملاقات با تحلیلگران سیاسی سرویس‌های امنیتی این دو كشور، آنها از توافق كامل ریاض در مورد استفاده از حریم هوایی این كشور توسط اسرائیل خبر داده‌اند

یك سایت صهیونیستی مدعی شد، رئیس سرویس امنیتی انگلیس، MI6، از اجازه عربستان سعودی به اسرائیل برای حمله نظامی به ایران خبر داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «آینده» به نقل از نیوكرالا، رئیس MI6 در مورد نتیجه دیدار رؤسای موساد و سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی گفت: بعد از آشكار شدن سایت جدید ایران در كوه‌های اطراف قم، ریاض اجازه استفاده از حریم هوایی این كشور را به اسرائیل برای حمله به مواضع اتمی ایران داده است و ریاض و تل‌آویو هر دو به این سایت به عنوان خطر اصلی توجه دارند.

جزئیات این گفتگوها بعد از اظهارات جان بولتون، سفیر آمریكا در سازمان ملل فاش شد. وی گفت: در ملاقات با تحلیلگران سیاسی سرویس‌های امنیتی این دو كشور، آنها از توافق كامل ریاض در مورد استفاده از حریم هوایی این كشور توسط اسرائیل خبر داده‌اند.

همزمان دیوید میلیبند، وزیر خارجه انگلیس از خطر رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه اظهار نگرانی كرد و استفاده از قدرت نظامی برای یكسره شدن موضوع را رد نكرد، اما اضافه كرد: « ما 100 درصد بر روی گزینه دیپلماتیك متمركز شده‌ایم».

این در حالی است كه سرویس‌های امنیتی انگلستان، آمریكا و فرانسه مدعی شدند، از سه سال پیش در جریان ساخت سایت جدید قم بوده‌اند و همچنین مواضع روسیه بعد از اعلام خبر احداث سایت جدید دگرگون شد و اعلام كرد كه از اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران استقبال می‌كند.

منابع دیپلماتیك اعلام كرده‌اند سایت جدید قم می‌تواند 3 هزار سانتریفیوژ داشته باشد كه توانایی تأمین اورانیوم غنی شده سالانه برای ساخت بمب اتمی را دارد.

نیوكرالا همچنین گزارش می‌دهد كه لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در مصاحبه روز شنبه خود گفته بود ما از اعلام وجود این سایت شگفت زده نشدیم. اما این پایان تمام بحث‌های ما راجع به برنامه اتمی ایران و همچنین ساخت بمب در این كشور بود. حال قدرت‌‌های جهانی متوجه شدند كه این راكتور با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود پدافندهای دفاعی، برای اهداف نظامی طراحی شده است و نه صلح‌آمیز!

این در حالی است كه با تهدیدهای هر روزه اسراییل مبنی بر حمله به تاسیسات اتمی ایران، ساخت تاسیسات اتمی بدون پدافند غیرمعقول است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates