30.09.2009

ویژه : طرح تعطیلی دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت، وحشت دولت دهم از آغاز اعتراضات دانشجویی

رویداد: پس از دو روز پیاپی اعتراض در دانشگاه های تهران و سپس صنعتی شریف ، تنی چند از اعضای هیات دولت به ریاست رحیم مشایی تشکیل جلسه فوق العاده دادند.

یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت این جلسه امروز عصر در ساختمان وزارت کشور برگزار شده است. در این جلسه فوق العاده ، رحیمی معاون اول احمدی نژاد ، کامران دانشجو وزیر علوم ، معاون دانشجویی وزیر اطلاعات ، یک مقام مسوول در نهاد رهبری و یکی از اعضای فرماندهی بسیج دانشجویی کشور حضور داشته اند.

در این جلسه با ابراز نگرانی از اتفاقات اخیر تاکید شده است به هر شکل ممکن باید از گسترش و ادامه این اعتراضات جلوگیری نمود.
این منبع آگاه افزود: «در این جلسه میان رحیمی و نماینده بسیج دانشجویی سخنان تندی رد و بد شد. رحیمی معتقد بود که بسیج دانشجویی حتی عرضه جمع کردن صد نفر برای حمایت از دولت و برخورد با دانشجویان را ندارد.»

در این جلسه همچنین معاون دانشجویی وزارت اطلاعات مدعی شد که این اعتراضات سازماندهی شده از قبل توسط تشکل های دانشجویی نبوده و بیشتر اعتراضات به صورت خودجوش شکل گرفته است. این مقام امنیتی اضافه نمود: برخورد با فعالین دانشجویی نتوانسته است تاثیری در کاهش اعتراضات داشته باشد در برخی مواقع به صورت عکس عمل کرده و افراد بیشتری ترغیب به اعتراض نموده است.

این منبع آگاه اضافه نمود: «در این جلسه همچنین طرح تعطیلی دانشگاه های برای یک ترم بار دیگر توسط اسفندیار رحیم مشایی مطرح شد. وی مدعی شد که آقای احمدی نژاد معتقد هستند بهترین و کم هزینه ترین راه حل تعطیلی برخی و در صورت گسترش اعتراضات همه دانشگاه ها برای یک ترم به بهانه ی بیماری های واگیردار است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates