30.09.2009

طرح ناصر مكارم برای خروج از اختلافات

بازتاب: در حالی كه برخی رسانه ها و تعدادی از چهره های سیاسی با ادعای عادی بودن فضا، هرگونه طرح برای خروج از بحران را غلط می دانند، آیت الله مكارم شیرازی ضمن انتقاد از سایت های اینترنتی در انتشار شایعات و گسترش اختلاف ها، خواستار تشكیل هیاتی متشكل از نمایندگان مجلس و نخبگان كشور برای پایان دادن به اختلاف های سیاسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید، هشتم مهرماه در آغاز درس خارج فقه خود و در جمع صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی اختلاف های سیاسی در كشور گفت: باید هیاتی متشكل از مجلس و نخبگان تشكیل شود تا به اختلاف های سیاسی در كشور پایان دهند.

وی سخنان خود را مستند به روایتی از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) كرد و اظهار داشت: براساس فرموده این دو امام بزرگوار اساس تعلیمات اسلامی بر اتحاد، صمیمت، دوستی و رفاقت میان مسلمانان بنا شده است؛ اما متاسفانه در داخل و خارج كشور این نگاه وجود ندارد.

این مرجع تقلید افزود: وقتی به رابطه میان كشورهای اسلامی همچون عراق، عربستان، اردن، پاكستان و دیگر كشورها نگاه می كنیم، می بینیم متاسفانه آن الفتی كه اسلام به آن تاكید كرده در این كشورها یافت نمی شود و هر روز گستره اختلافات در كشورهای اسلامی بیشتر می شود.

وی تاكید كرد: متاسفانه عده ای بی خرد و ناآگاه از مبانی اسلامی در خارج كشور، اسلام را به عنوان عامل ترور، بی رحمی و كشتار معرفی می كنند و این باعث شده است تا كشورهای اسلامی به جان هم بیفتند.

حضرت آیت الله مكارم شیرازی در ادامه به برخی اختلاف های سیاسی در داخل كشور اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه در كشور خودمان شاهد هستیم كه برخی با شایعه پراكنی و دروغ های بی اساس در سایت های اینترنتی به اختلاف های سیاسی دامن می زنند و هرگز به مبانی اسلامی توجهی نمی كنند.

وی در ادامه تصریح كرد: باید هیاتی متشكل از نمایندگان مجلس و برخی از نخبگان در خارج از مجلس دست به دست هم دهند و با كمك همدیگر میان گروهای سیاسی الفت برقرار كنند؛ تا این اختلاف ها برچیده شود؛ زیرا اگر این اختلاف ها ادامه یابد و تشدید شود هرگز به نفع كشورمان نخواهد بود.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هم اینك كشورما در حال مذاكره با دیگر كشورها است و اگر این اختلاف های داخلی ادامه یابد در عرصه بین المللی ضعیف خواهیم شد و كشورهای خارجی برای مذاكره ما را تحت فشار قرار خواهند داد و در برابر تصمیمات ما قانع نخواهند شد.

وی یادآور شد: اگر دامن این اختلاف ها گسترده شود، همه گروه ها، ملت، دولت و مجلس زیان خواهند دید و این ضرر و زیان به نفع كشور ما نیست.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: با توجه به وضع حساس كشور و مذاكرات مهمی كه در پیش است گروه های سیاسی برای رضای خدا از این اختلاف ها فاصله گیرند و به آینده كشورمان بیاندیشند.

وی خاطر نشان كرد: تا زمانی كه اختلاف های سیاسی در داخل كشور وجود دارد كشورهای خارجی از این شرایط بوجود آمده در مذاكرات به نفع خود بهره خواهند گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates