07.10.2009

لزوم صیانت از سرمایه های امنیتی كشور

آینده: رمضانی بر جلوگیری از استفاده سیاسی و جناحی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین رعایت اصول شرعی در روند تجسس و جمع آوری تاكید كرده و پس از بروز برخی بی انضباطی ها در دستگاه های امنیتی، موجب ترسیم اعتماد مقامات عالی رتبه به عملكرد این دستگاه ها شد.

پس از تحولات گسترده مرداد ماه در وزارت اطلاعات، جابجایی های اخیر در اطلاعات سپاه پاسداران لزوم صیانت از سرمایه های امنیتی كشور را بیش از پیش مطرح می كند.

به گزارش خبرنگار “آینده”، با تغییرات صورت گرفته در معاونت اطلاعات سپاه پاسداران حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، معاون اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از حدود 9 ماه مدیریت اطلاعات سپاه، این مسئولیت را به حجت الاسلام طائب واگذار كرد.

حجت الاسلام رمضانی كه از مدیران متدین، متعهد، دلسوز و سلیم النفس امنیتی كشور محسوب می شود، طی ده سال گذشته همواره مسئولیت های حساسی در دستگاه های اطلاعاتی كشور برعهده داشته كه از آن جمله می توان به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات ناجا، معاونت اطلاعات ناجا، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت اطلاعات سپاه در دوره های مختلف اشاره كرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی كه به دلیل تقوی به سلامت نفس و تدین مورد علاقه و اعتماد ویژه رهبر انقلاب قرار دارد، در دوره فرماندهی سردار قالیباف در نیروی انتظامی به صورت همزمان با عهده دار بودن ریاست حفاظت اطلاعات ناجا از سوی رهبر انقلاب، به مسئولیت اطلاعات ناجا نیز از سوی سردار قالیباف منصوب گردید، كه این میزان اعتماد نظام به یك مدیر اطلاعاتی بی سابقه بوده است.

اصلاحات ساختاری و محتوایی حجت الاسلام رمضانی در دوران مسئولیت های وی در دستگاه های امنیتی نیز كه معمولاً پس از سیاست های انبساطی و افزایش نارضایتی ها نسبت به عملكرد این نهادها صورت می گرفته است، یكی دیگر از نقاط قوت عملكرد ایشان می باشد.

با وجود احتیاط و سخت گیری حجت الاسلام رمضانی نسبت به بیت المال، وی از محبوبیت خاصی در پرسنل نهادهای زیرمجموعه خود برخوردار بود.

تأكید وی بر جلوگیری از استفاده سیاسی و جناحی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین رعایت اصول شرعی در روند تجسس و جمع آوری، از دیگر ویژگی های فعالیت حجت الاسلام رمضانی بوده كه پس از بروز برخی بی انضباطی ها در دستگاه های امنیتی، موجب ترسیم اعتماد مقامات عالی رتبه به عملكرد این دستگاه ها شده است.

در این حال، به نظر می رسد صیانت و استفاده از چهره هایی نظیر حجت الاسلام رمضانی كه از سرمایه های اطلاعاتی كشور محسوب می شوند، از موضوعاتی است كه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و اگرچه این چهره ها شخصاً تمایلی به پذیرش مسئولیت جدید ندارند، اما محرومیت مدیریت امنیتی كشور از معدود افرادی كه در این سطح از سلامت، تخصص و تجربه قرار دارند، می تواند پیامدهای جبران ناپذیری برای كشور به همراه داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates