07.10.2009

ابراز خرسندی احمدی نژاد از مذاکرات ژنو

خُسن آقا: در مطلب چهار روز پیش عرض نکردم از فردا در بوق می‌کنند که در مذاکرات پیروز شده‌اند!؟ اینها از پررویی روی سنگ پای قزوین را سفید کرده‌اند.
رادیوفرانسه: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در روز چهارشنبه از آمادگی این کشور برای خرید سوخت هسته ای از آمریکا خبر داد
محمود احمدی نژاد ضمن اشاره به نیاز ایران برای خرید اورانیوم غنی شده به میزان ٧٥/١٩ درصد برای رآکتورهای تحقیقی این کشور گفت برای تهران فرقی نمی کند که چه کشوری این سوخت را تأمین کند. رئیس جمهوری ایران افزود که کشور ایران آمادۀ تعامل و مذاکره با همۀ کشورهای جهان به غیر از اسرائیل یا به گفتۀ او “رژیم صهیونیستی” است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت گفتگوهای اول اکتبر ایران و گروه ( ١+٥) که در ژنو برگزار شد گفتگوهائی مثبت بود. رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو با همین نگاه دنبال شود.

در پایان نشست ژنو که پس از بیش از یک سال وقفه در این گفتگوها صورت گرفت طرفین موافقت کردند که پیش از پایان ماه جاری میلادی بار دیگر با یکدیگر به گفتگو بنشینند.

محمود احمدی نژاد در مورد ملاقات سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پروندۀ هسته ای ایران با ویلیام برنز، معاون وزارت امورخارجۀ آمریکا، که در حاشیۀ نشست ژنو صورت گرفت گفت طبیعی است که نمایندۀ آمریکا در آن جا خواسته مذاکراتی شود و آقای جلیلی هم استقبال کرده و اتفاقاً مذاکراتشان هم مذاکرات خوبی بوده یعنی یک چارچوب روشن و منطقی داشته است. به گفتۀ رئیس جمهوری اسلامی ایران ، بستۀ پیشنهادی ایران موضوع این مذاکرات بوده است. رئیس جمهوری ایران در پایان گفت به نظر او هم آن گفتگو خوب بوده وهم مجموعۀ مذاکراتی که در ژنو انجام شده مذاکرات بهتری است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates