08.10.2009

دیدگاه های شخصی منشــه امیـــر

سایت وزارت امور خارجه اسرادیل: چه کسی اصرار دارد شایع کند که احمدی نژاد در اصل یهودی به دنیا آمده وخانواده اش به اسلام گرویده اند؟

از دو روز پیش که روزنامه انگلیسی “دیلی تلگراف” در گزارشی جنجالی ادعا کرد که محمود احمدی نژاد تبار یهودی دارد و خانواده اش در دوران کودکی او به اسلام گرویده اند، رسانه های همگانی اسرائیل ساعتی نیست که مرا در خانه و محل کار راحت گذاشته باشند. برایشان مهم نیست که امروز (یک شنبه 12 مهرماه 1388- 4 اکتبر 2009) در اسرائیل روز عید سوکوت است، و یا آن که دیروز (شنبه) روز تعطیل هفتگی بود و هرکس حق استراحت دارد (گرچه برای ما دست اندرکاران امور رسانه ای، “استراحت” هرگز معنی و مفهومی نداشته است).
روزنامه های اسرائیل و شبکه های رادیوئی و کانال های تلویزیونی این کشور می خواهند بدانند که آیا درست است که می گویند احمدی نژاد یهودی تبار است؟
البته خبر دیلی تلگراف یک مطلب کهنه است که دوماه پیش توسط مهدی خزعلی فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی در وبسایت ها مطرح گردید و کسی اعتباری برای آن قائل نشد، زیرا همگان احساس می کردند که این یک داستان خیالی و چیزی در ردیف خیال پردازی های شخص احمدی نژاد است.
در هفته های بعد از آن افترا، دروغ های بیشتری را عنوان کردند و از “آنوسی ها” و “یهودیان مخفی” و “شیطان پرستان مریدان کبالا” و ترهات دیگری از این قبیل سخن گفتند و ظاهرا مستندات تاریخی آوردند که همه آنها دروغ و جعل، به بزرگی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران بود.
حدود دوماه پیش در این باره مقاله ای در “همدمی” انتشار دادیم که توصیه می کنم آن را دوباره بخوانید.

مقاله “انوسی کیست” را می توانید در این جا مطالعه فرمائید

در توضیح جعلی بودن گزارش روزنامه انگلیسی، که شاید او هم می خواهد خیزش راستین ملت ایران را از مسیر برحق خود منحرف سازد، (ولی احتمال بیشتر آن است که قصد بالا بردن تیراژ خود را دارد، استدلال هائی برای کانال های تلویزیونی و شبکه های رادیوئی و روزنامه های اسرائیل عنوان کردم که فشرده آن را به آگاهی شما دوستان نیز می رسانم:

1- احمدی نژاد در روستائی به دنیا آمده که آرادان نامیده می شود و یکی از توابع گرمسار در استان سمنان است. تا آن جا که اطلاعاتی در دست است، در یکصد سال گذشته هیچ خانواده یهودی در این روستا و یا شهرها وشهرک های نزدیک آن زندگی نمی کرده است.

2- اصولا یهودیان به دو علت همیشه در شهرهای بزرگ ساکن بوده و از زندگی در روستاها دوری جسته اند: در شهر امنیت فردی برای اقلیت های دینی بیشتر است. مقامات انتظامی قوی تر هستند و مردم تعصب کمتری دارند. علاوه براین، یهودیان برای اجرای فرائض دینی خود به کنیسا و قصابی و مدرسه یهودی و گورستان یهودی و غیره نیاز دارند که در روستاها نمی توان آن را تامین کرد.

3- پدر احمدی نژاد یک آهنگر فقیر بوده است. در طول 2700 سال تاریخ یهودیان در ایران، موردی ذکر نشده است که حرفه یک یهودی آهنگری باشد.

4- این ادعای سخیف، که نوعی یهودستیزی است، توسط مهدی خزعلی فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی برای نخستین بار عنوان شد. آن هم بیش از چهارسال پس از آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد و یکی دو هفته پس از اعتراض های مردمی علیه انتخابات جعلی و اعلام پیروزی احمدی نژاد. هدف آشکار این اقدام مکروه، بد نام ساختن احمدی نژاد و جنگ روانی علیه رژیم بوده است. حتی آیت الله خزعلی فرزند خود را مطرود دانست.

5- شوربختانه این نخستین و آخرین بار نیست که افراد و گروه ها، در مبارزات داخلی خود و یا برای توجیه کشتار یهودیان و غارت اموال آن ها، افرادی را به دروغ به دین یهود منسوب می کنند. به یاد داریم که خمینی در مبارزه با شاه فقید و برای تحریک مردم ایران، در نطق مشهورش در مدرسه فیضیه گفته بود: “آیا شاه یهودی است؟ آیا خون یهودی در شریان های او جریان دارد؟ آیا مادر او یهودی است؟”. در سال های بعد، همین ادعاهای افترا آمیز در مورد خود خمینی و آیت الله منتظری و دیگران نیز گفته شد.

6- روزنامه انگلیسی ادعا می کند که در شناسنامه احمدی نژاد که عکس آن نیز منتشر شده (و آن هنگامی است که او مهر انتخابات توی شناسنامه را به خبرنگاران نشان می دهد) نوشته شده که علت تغییر نام او “به دلائل مذهبی” یعنی تشرف به دین مبین اسلام بوده است. آیا کسی در ایران می تواند این ترهات را باور کند؟ در شناسنامه های ایرانی نام پیشین طبعا ذکر می شود (مانند همه کشورهای دیگر) ولی تذکری در مورد دلیل تغییر نام در آن اضافه نمی شود.

7- خود مهدی خزعلی نوشته بود که از وزارت کشور استعلام کرده که چرا خانواده احمدی نژاد تغییر نام داده، ولی جوابی دریافت نکرده است.

8- از همه خنده دارتر در گزارش دیلی تلگراف بخشی از آن است که ادعا کرده در زبان عبری “سبورجیان” به معنی فردی است که شغلش بافتن شال نماز یهودیان است. چنین واژه ای در زبان عبری و یا در زبان محلی یهودیان ایران وجود ندارد. نه در زبان عبری، و نه در زبان محلی یهودیان ایران واژه ای به نام “سبور” وجود دارد که دیلی تلگراف ادعا می کند معنی آن “شال مذهبی یهودیان” است. این شال در میان یهودیان ایران صیصیت نامیده می شود و واژه عبری آن طلیت טלית است.

برگردان فارسی گزارش مجعول روزنامه دیلی تلگراف را در این جا مطالعه فرمائید

9- مهدی خزعلی نوشته بود که سبورجیان از واژه عبری סבורני می آید و حتی استناد آورده بود از لغت نامه دهخدا ، که آن هم به نوبه خود استناد کرده بود به فرهنگ عبری – فارسی سلیمان حییم. ولی واژه סבורני این گونه تلفظ می شود: “سوورانی” که مفهوم آن: تصور می کنم، بر این باورم می باشد – و آن افراد ناشی این واژه را با واژه ساختگی סבורגי (که تقریبا شبیه סבורני نوشته می شود) اشتباه گرفته اند. واژه سبورجی סבורגי در زبان عبری وجود ندارد.

10- خبرنگار دیلی تلگراف ادعا کرده است که نام خانوادگی سبورجیان در میان یهودیان بسیار رایج است. بیاید و از میان سیزده میلیون نفر یهودیان ایران و جهان حتی یک خانواده را نشان دهد که چنین نامی دارد. شبیه همان هاله نور احمدی نژاد است.

11- ریشه نام سبورجیان از کجاست، پرسشی است که کارشناسان زبان باید به آن پاسخ گویند. شاید خود احمدی نژاد نیز توضیحی درباره آن داشته باشد. ولی چه کسی می تواند به سخن او اعتماد کند. برخی می گویند که پسوند “جیان” احتمال می دهد نام ارمنی باشد و بعضی می گویند که سبورجی احتمال دارد مسخ شده “سپورچی” بوده و شاید پدر بزرگ احمدی نژاد به نظافت خیابان ها می پرداخته و این نام را بر او گذاشته اند. در هر حال، در هیچ از نام های خانوادگی یهودی که من می شناسم، پسوند “جیان” یا “چیان” وجود ندارد.
همین روزنامه دیلی تلگراف سال گذشته نوشته بود که شغل اکثر اهالی آرادان خرید و فروش مواد مخدر است.

گزارش سال گذشته دیلی تلگراف در مورد وضع اهالی آرادان را در این جا بخوانید

12- در زندگی نامه احمدی نژاد آمده است که او در سال 1335 در آرادان به دنیا آمد و هنگامی که یک سال داشت به تهران مهاجرت کردند و در آن جا تصمیم به تغییر نام خانوادگی گرفتند. اگر ادعای دیلی تلگراف درست بود و این تغییر نام به علت تغییر مذهب بود، در آن سال ها هرکس به دین مبین اسلام مشرف می شد، آخوندی که این کار را انجام داده بود، عکس مسلمان شده ها را با تفصیل بسیار به صورت آگهی در روزنامه ها منتشر می کرد و فخر می فروخت و برای تازه مسلمان شده ها جشن به راه می انداخت. آیا در روزنامه های آن زمان، چنین خبر یا آگهی در مورد خانواده “سبورجیان” وجود دارد؟
*****
درباره هر جمله و هر پاراگراف این گزارش جعلی می توان توضیحات بسیار نوشت که نشان می دهد سراپا دروغ است. ولی به همین اندک بسنده می کنیم.

در پایان، یهودستیزان در طول تاریخ رقیبان و دشمنان خود را به شیوه ای، به یهودیت نسبت داده اند، تا بهره گیری دینی یا تبلیغاتی بکنند. نه تنها در مورد خمینی و منتظری و دیگران شایع کردند که آن ها ریشه یهودی دارند، بلکه در مورد معمر قذافی و حتی هیتلر و دیگران نیز چنین لاطائلاتی گفته شد. (در مورد قذافی ادعا کردند که مادرش یهودی بوده و یا در کودکی شیر یک مادر یهودی را خورده است و در مورد هیتلر نیز گفتند که مادرش یهودی بوده است).

ایرانیان فرهیخته که حق مسلم خویش و آزادی های خود و نیک بختی وطن خود را می خواهند، باید نسبت به این توطئه ها و این شیوه ها هشیار باشند و به بدخواهان امکان ندهند با انتشار این گونه دروغ پردازی ها، پیکار ملت ایران را از مسیر راستین منحرف کنند.

نوشتۀ: منشه امیر – اورشلیم

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates