09.10.2009

پروندۀ گم شدن بیش از میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مختومه اعلام شد

رادیوفرانسه: اصغر عربیان، دادستان دیوان محاسبات کشور گفت : پروندۀ مربوط به گم شدن یک میلیارد دلار از مازاد درآمدهای نفتی در سال ٨٥ مختومه اعلام شده است. دادستان دیوان محاسبات گفته است : حسابرس دیوان محاسبات در گزارش سال گذشته دولت انحرافاتی یافته بود که یکی از آنها مربوط به اختلاف حسابی بالغ بر یک میلیارد و ٥٨ میلیون در صورت های مالی دولت بوده که پس از بررسی آن در دیوان محاسبات این پرونده اکنون مختومه شده است.

اصغر عربیان سپس مدعی شده است که خود بانک مرکزی نیز از این اختلاف حساب رفع مغایرت کرده به این معنا که نه تخلفی صورت گرفته و نه پولی گم شده است.

در بهمن ماه سال گذشته، پس از آنکه مخبر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با استناد به گزارش دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که بیش از یک میلیارد دلار از مازاد درآمدهای نفتی به خزانه داری واریز نشده، رئیس مجلس اسلامی خواستار بررسی موضوع توسط دیوان محاسبات شد.

در آنزمان محمود احمدی نژاد با رد ادعای گم شدن بیش از یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی سال ٨٥ مدعی شد که خود دیوان محاسبات در محاسبات خود دچار اشتباه شده است.

حالا با مختومه اعلام شدن پروندۀ گم شدن یک میلیارد و٥٨ میلیون دلار از درآمدهای نفتی توسط دیوان محاسبات به نظر نمی رسد که مجلس اسلامی بخواهد این موضوع را از نو به بررسی بگذارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates