11.10.2009

مخابرات: دستگاه‌هاي پارازيت را ما نصب نكرديم، پيدا كنيد پرتقال فروش را

پیک ایران: ايلنا: طولاني شدن مدت زمان پارازيت‌هاي ماهواره‌اي نگراني طيف وسيعي از كارشناسان، مبني بر تاثيرات زيان بار اين تشعشعات را بر سلامت انسان‌ها در برداشته است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، قريب به دو هفته است كه پازاريت‌هاي ماهواره‌‌اي تبديل به سوژه خبري داغي براي رسانه‌هاي داخل و خارج از كشور شده است ولي نكته‌اي كه بيشتر از پارازيت‌هاي ماهواره‌اي مطرح شده بحث زيان‌آور بودن اين اختلالات براي انسان‌ها به خصوص زن‌ها است. در اين ميان هيچ مسئول و نهادي در اين زمينه اظهارنظر نمي‌كند و همگي بلا استثنا خود را از اين موضوع بي‌خبر جلوه مي‌دهند.
در پي پيگيري‌هاي خبرنگار ايلنا، مهندس فرنقي‌زاد مدير روابط عمومي سازمان تنظيم‌مقررات و ارتباطات راديويي ضمن اعلام اين‌كه اين پارازيت‌ها هيچ ربطي به رگولاتوري ندارد گفت: ايجاد اختلال و پارازيت ماهواره‌اي اصلا به رگولاتوري ربطي ندارد و ما اصلا نمي‌دانيم كه اين موضوع به وسيله چه كساني هدايت مي‌شود.
در همين رابطه نيز مدير راوبط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از هرگونه پارازيت ماهواره‌اي اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: اگر هم پارازيتي باشد به وسيله مخابرات و ما انجام نمي‌شود و ما هم هيچ اطلاعي از چگونگي اين پارازيت‌ها نداريم.
براساس اين گزارش، اين ‌عدم پاسخ‌گويي سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه موجب شده تا شايعات زيادي در اين رابطه در كشور مطرح شود و برخي از آنها هم قوت بگيرد. يكي از اين شايعات اين است كه وزارت ارتباطات با همكاري شركت صا ايران چندين دستگاه جديد فرستنده با هدف ايجاد اختلال در شبكه ماهواره‌اي به تازگي توليد كرده‌اند و در حال حاضر در حال تست اين دستگاه‌هاي جديد هستند كه اين امر به دليل عقب نماندن از دنياي تكنولوژي و صرفا در عرصه جنگ ديجيتالي و فضاي سايبر انجام مي‌شود.
مهمترين مسئله در اين زمينه كه باعث حساسيت قشر زيادي از مردم كشور شده است بحث سلامت اين دستگا‌ه‌ها است و به‌طوري كه برخي از كارشناسان مي‌گويند، در كشوردستگاه اندازه‌گيري تشعشعات تلفن‌همراه و پارازيت وجود ندارد و اين پارازيت‌ها چندين برابر امواج تلفن‌همراه مضر هستند و باعث ناباروري مردان و زنان مي‌شوند.
در حال‌حاضر بسياري از پزشكان و كارشناسان نگران سلامت شهروندان بوده و همگي متفق‌‌القول بر زيان‌رساني بالاي اين تشعشعات تاكيد مي‌كنند.
موضوع پارازيت ماهواره‌اي همواره موضوع چالش برانگيز ميان نهادهاي مختلف بوده و هر از چندگاهي اين امر قوت مي‌گرفته ولي در حال حاضر زمان طولاني اين پارازيت‌ها كه به سه هفته نزديك شده بحث زيان‌دهي آن بر سلامت انسان‌ها را همانند آنچه پيش از اين درباره نصب دكل‌هاي BTS تلفن همراه صحبت مي‌شد مطرح كرده است.
اين موضوع حتي موجب شد تا برخی از نمايندگان نسبت به آثار سوء سايت‌های پارازيت ماهواره‌ای که اخيرا در هفت نقطه تهران نصب شده بر باروری زنان و مردان هشدار بدهند.
به گفته نمايندگان امواج توليد شده به وسيله اين تجهيزات می‌تواند بر تخمک‌گذاری زنان و روند توليد اسپرم در دستگاه‌های تناسلی مردان اثر بگذارد.
تحقیقات پزشکی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که امواج الکترومغناطیس که به طور عمده به دنبال نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی و همچنین جدیدا از طرف دکل‌های پارازیت انداز ماهواره‌ای منتشر می‌شود، باعث بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در نزدیکترین میدان مغناطیسی تاثیرگذار این امواج زندگی می‌کنند، می شود. همچنين تحقیقات زیادی در جهان انجام شده که اثرات خطرناک امواج مختلف رادیوئی یا راداری و الکترومغناطیس بر سلامت انسان را اثبات می‌کند.
گرچه مسئولین وزارت ارتباطات کشور ایران مدعی هستند که پارازیت‌های ماهواره‌ای مانند تشعشعات آنتن های BTS تلفن همراه هیچ خطری را برای انسان‌ها ایجاد نمی‌کند و نباید واهمه‌ای از ارسال آنها داشت اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که این امواج بر سلامتی افرادی که در نزديکترین فاصله از این امواج قرار دارند تاثیرات بسیار زیان‌باری دارد.
نكته‌ مهم ديگري كه بايد در نظر گرفته شود اين است كه به گفته كارشناسان پارازيت‌هاي جديد برد بيشتري را در بر دارند و اين برد بيشتر تهديد سلامت بيشتري هم خواهد بود.
بیشتر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور ایران نصب شده‌ است مجوز ایمنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ایران را ندارند و اصولا در رابطه با دکل‌های ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای کسی لزوم مشاوره با وزارت بهداشت ایران را احساس نکرده است.
به هر حال به اذعان عموم مردم پارازيت‌هاي ماهواره‌اي قريب به سه هفته وجود دارد و بازهم به گواه كارشناسان اين پارازيت‌ها بر سلامت انسان‌ها تاثيرات زيان‌باري را به همراه دارد ولي با وجود اين همه شاهد هيچ مسؤولي بر بي اطلاعي خود از اين پارازيت‌ها و چگونگي آن پافشاري كرده و وجود آن را منكر مي‌شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates