17.10.2009

روزنامه لوکونار انشینیه گزارش داد: افزایش احتمال حمله اسرائیل به حزب‌الله‌ و نقشه ترور دانشمندان اتمی ایران

رخداد: روزنامه لوکونار انشینیه نقل کرد: «بر اساس آنچه که گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها عرضه کرده، احتمال حمله اسرائیل و دست زدن به عملیات نظامی گسترده علیه حزب‌الله و حماس در حال پیشرفت و افزایش است».

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری رخداد(Rokhdad.org)، این روزنامه بر اساس اطلاعاتی که از حفاظت اطلاعات فرانسه کسب کرد، درباره نتایج نشست اشکنازی با مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و چان لوی ژورژلان همتای فرانسوی وی مطالبی را منتشر کرد.

رهبران اسرائیل هیئتی را به ریاست اشکنازی به فرانسه اعزام کرده بودند تا به فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها اطمینان خاطر دهند که به مراکز اتمی ایران حمله نخواهند کرد. با این حال اسرائیل این حق را برای خود محفوظ دانست که به پاسخ و عکس‌‌العمل و حمله زمینی گسترده علیه حزب‌الله و هجوم به حماس که بر نوار غزه سیطره دارد اقدام کند.

حفاظت اطلاعات فرانسه پس از دیدارهای طولانی مدت با افسران و فرماندهان اسرائیلی معتقد است که عملیات‌های متعدد و نقشه‌های متفاوتی در حال مهیا شدن در جبهه‌های لبنان و فلسطین هستند.

همچنین منابع حفاظت اطلاعات فرانسه اظهار داشتند که موساد اسرائیل در حال تدارک برای ترور مهندسان و دانشتمندان اتمی ایران است.

گابی اشکنازی در دیدار با همتای فرانسوی خود گزینه‌های مختلفی را ارائه داد که یکی از آنها اقدام به حمله زمینی گسترده علیه پایگاه‌ها و مراکز حزب‌الله در جنوب لبنان بود. اشکنازی مدعی شد درس‌هایی که ارتش و سربازان اسرائیل از جنگ سال 2006 آموختند به آنها کمک خواهد کرد تا دستاوردهای بیشتری را در این جنگ کسب کنند. اسرائیل این بار تنها به بمباران هوایی و به نیروی هوایی خود تکیه نخواهد کرد و عملیات زمینی گسترده را نیز آغاز خواهد نمود.
اشکنازی از همتایان فرانسوی و آمریکایی خود خواهان اعمال فشار بر روسیه شد تا سیستم‌های پدافند S-300 را به ایران و سوریه نفروشند.

حفاظت اطلاعات فرانسه دوری کردن اسرائیل از اقدام برای حمله به ایران را تقویت کرد، ‌پس از آنکه اسرائیلی‌ها پندها و نکات فنی و نظامی را از مسئولان آمریکایی دریافت کردند. از اسرائیل خواسته شد تا قبل از بازخوانی سیاسی و استراتژیک برای حمله به ایران و مراکز اتمی این کشور اقداک نکند، زیرا این پایگاه‌ها و مراکز در اعماق زمین واقع شده‌اند و رسیدن به آنها بسیار مشکل است و پیش بینی می‌شود که هرگونه حمله احتمالی ضررها و خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار آورد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates