20.10.2009

بازداشت 3 مظنون عملیات تروریستی اخیر

آینده: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از بازداشت 3 مظنون عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس با اشاره به شناسایی عامل انتحاری عملیات تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل مسائل امنیتی در خصوص نام و مشخصات این شخص توضیحاتی ارائه نمی‌دهم اما این تروریست تابعیتی ایرانی دارد و كسی در خصوص اینكه این عامل انتحاری را همراهی كرده باشد تاكنون بازداشت نشده است..
وی افزود: البته در این باره سه مظنون در یكی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند كه تحقیقات همچنان در خصوص عملیات انتحاری اخیر ادامه دارد.

مرزیه با اشاره به تهدید سران و مسئولان استان سیستان و بلوچستان از سوی گروهك تروریستی ریگی خاطر نشان كرد: ریگی همه را تهدید می‌كند به طوری كه سران طوایف و عشایر حاضر در جلسات طوایف شركت می‌كنند را هم تهدید كرده بود و مسئولان استانی مكررا از سوی ریگی تهدید به ترور شده‌اند و این تهدیدات تا امروز ادامه داشته به نحوی كه برای همه عادی شده است ولی از آنجایی كه عملیات‌ این گروهك تروریستی وارد فاز انتحاری شده است پیش بینی در خصوص این موضوعات بسیار مشكل است.
وی در خصوص آمار نهایی شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی نیز اظهار داشت: آمار نهایی شهدا 41 شهید و آمار نهایی مجروحان حادثه هم حدود 15 مجروح است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در خصوص وضعیت جسمانی فرمانده سپاه چابهار ابراز بی اطلاعی كرد.

وی در زمینه جزئیات حادثه تروریستی سرباز اظهار داشت: مراسم سرباز در زمینه واگذاری امنیت به مردم بود و این پنجمین جلسه بود كه از قبل برنامه‌ریزی شده بود كه طوایف شهرستان سرباز و نیكشهر در سالن تربیت بدنی پیشین گرده هم جمع شوند.

وی افزود: سردار شوشتری فرمانده نیروی زمینی جنوب شرق كشور هم در این همایش برنامه سخنرانی داشت كه به محض اینكه به اتفاق همراهانشان از راه می‌رسند، در ابتدا از نمایشگاهی كه اهالی پیشین از صنایع دستی و كارهای مردم آماده كرده بودند بازدید می‌كنند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: با ورود سردار و همكارانشان و مردم به چادر نمایشگاه، فردی كه جلیقه انفجاری به همراه داشت با نزدیك شدن به هیئت این اقدام ددمنشانه را انجام می‌دهد كه طبق گزارشات واصله 41 نفر شهید و تعدادی هم مجروح می‌شوند.
وی تصریح كرد: پیكر تعدادی از این شهدا روز گذشته در زاهدان از مسجد جامع تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع شد.

وی در زمینه عواملی كه در وقوع این حادثه دست داشته‌اند گفت: هنوز كسی در این زمینه دستگیر نشده اما تلاش ماموران امنیتی، انتظامی و قضایی برای دستگیری و آنها ادامه دارد.
مرزیه بیان كرد: این حادثه تروریستی كه سبب شهید و مجروح شدن تعدادی از فرماندهان سپاه و سران طوایف و مردم شد یا انتحار‌ی و خود انفجاری بوده یا توسط كنترل از راه دور توسط افراد دیگری با فاصله انجام شده ‌به هر حال هنوز نمی‌شود در این زمینه اظهار نظر كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates