26.10.2009

ديدار سران موتلفه با ميرحسين موسوی

عصرایران: وي تاكيد كرد كه موتلفه با ديدگاه دوم موافق نيست و اعتقاد دارد كه حتي يك مخالف نيز براي نظام جمهوري اسلامي زياد است. از اين رو، بايد كاري كرد تا بر شمار همراهان و نيروهاي نظام و انقلاب هر چه بيشتر افزوده شود.

جام جم آنلاين: «محمدنبي حبيبي» دبيركل حزب موتلفه اسلامي از ديدارهاي خود و شماري ديگر از چهره هاي برجسته اين حزب باسابقه سياسي كشور با «ميرحسين موسوي» با هدف كاهش تنش و تقويت وحدت ميان نيروهاي وفادار به انقلاب خبر داد.

حبيبي گفت:«ما تاكنون در اين زمينه ديدارهايي داشته ايم و اگر لازم باشد باز هم ديدار خواهيم كرد زيرا معتقديم احتمال خطا براي همه وجود دارد ولي ما بايد براي ايجاد وحدت ميان نيروهاي وفادار به انقلاب تلاش كنيم».

وي تاكيد كرد كه نقطه محوري در اين وحدت، اتحاد و همگرايي نيروهاي انقلاب حول محور رهبري و ولايت فقيه است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه هم اكنون دو ديدگاه در ميان نيروهاي سياسي جامعه براي برخورد با حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري وجود دارد، گفت: يك ديدگاه، اين است كه بايد تلاش كنيم تا وحدت و همگرايي حول محور رهبري در جامعه ايجاد شده و از سقوط بيشتر برخي نيروهاي انقلاب جلوگيري شود و ديدگاه دوم، نيز اين است كه كساني معتقدند اگر كسي چند پله از همراهي با نظام سقوط كرده است، بايد كاري كنيم تا او بطور كامل سقوط كند.

وي تاكيد كرد كه موتلفه با ديدگاه دوم موافق نيست و اعتقاد دارد كه حتي يك مخالف نيز براي نظام جمهوري اسلامي زياد است. از اين رو، بايد كاري كرد تا بر شمار همراهان و نيروهاي نظام و انقلاب هر چه بيشتر افزوده شود.

حبيبي خاطرنشان كرد: احتمال خطا براي همه وجود دارد و ممكن است نيروهاي وفادار به انقلاب هم خطايي داشته باشند. همه‌ ما در معرض خطا هستيم، اما نبايد اين‌طور باشد كه اگر كسي دو خطا كرده آن‌قدر به او فشار بياوريم كه تعداد خطاهايش افزايش يابد و اصلا او را از زندگي سياسي و فيزيكي ساقط كنيم.

وي با اشاره به ملاقات‌هاي اعضاي حزب متبوعش با شخصيت‌هاي نظام در راستاي كم كردن تنش در فضاي سياسي گفت: ما معتقد نيستيم كه به بحث‌كردن با آقاي موسوي، اشكالي وارد است ؛ همانطور كه با سرپرستي آقاي عسگراولادي، هفته دوم پس از انتخابات با آقاي موسوي ديدار كرديم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم‌چنين ملاقات با مهدي كروبي ، سيد محمد خاتمي ، محسن رضايي ، محمود احمدي‌نژاد ، آيت‌الله امامي كاشاني و مراجع تقليد را از ديگر فعاليت‌هاي اين تشكل براي كاهش تنش‌ها برشمرد و خاطرنشان كرد: معتقد بوديم بايد سراغ آقاي هاشمي هم مي‌رفتيم؛ چرا كه نبايد كسي را طرد كرد و بحث ايشان با كسي كه تصميم قطعي گرفته ضدانقلاب باشد فرق دارد.

وي با اشاره به نامه هاشمي رفسنجاني به مقام معظم رهبري پيش از انتخابات كه آن را قابل ايراد دانست، گفت: آقاي هاشمي مواضع خود را در جريان برگزاري اجلاس مجلس خبرگان با سخناني كه در دفاع از مقام معظم رهبري و جايگاه ولايت فقيه در جامعه سخن گفتند، به روشني بيان كردند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنانش، با ستايش از روزنامه جام جم به عنوان روزنامه اي معتدل، منطقي و ميانه رو، از عملكرد آن ابراز رضايت كرد.

وي در عين حال خواستار آن شد تا جام جم در زمينه سياسي ، اخبار مفصل تر و مطالب تحليلي بيشتري بنويسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates