30.10.2009

سوالات شفاف از رئیس جمهور ؛ آقای احمدی نژاد چه کسی ستون پنجم دشمن است ؟

شفاف: اکنون اما این آقای احمدی نژاد است که باید توضیح دهد دلیل باز شدن پای آمریکا به این مذاکرات و مذاکره مستقیم با نماینده آمریکا و سپس این پیشنهاد یا طرح چیست ؟ به هر حال مدتی است رسانه های غربی روی این پیشنهاد مانور می دهند و آنرا نشانه موفقیت دیپلماسی آمریکا می دانند و خانم کلینتون نیز به صراحت اعلام کرده در صورت خروج اورانیوم از ایران یک موفقیت برای غرب حاصل شده است .

شفاف : در حالیکه برخی نخبگان و گروه های سیاسی و از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت تحویل ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به روسیه هستند ، محمود احمدی نژاد منتقدان خود را ستون پنجم دشمن خواند .

این در حالی است که رئیس جمهور به صراحت نگفت که دقیقاً چه کسانی از نظر او ستون پنجم دشمن هستند؟

با این حال رئیس جمهور اگر موافق تحویل اورانیوم ایران به روسیه است و از طرحی که موسوم شده به طرح باراک اوباما استقبال می کند باید بگوید آیا همه مخالفت ها از جانب کسانی است که منتقدان او هستند ؟ او فریب کارانه خواندن این طرح از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کند ؟ مخالفت نمایندگان شاخص مجلس با نرمش در مقابل آمریکا و اوباما را چگونه ارزیابی می کند ؟

با این همه ، در شرایطی كه طی روزهای اخیر شخصیت‌ها، تشكل‌های برجسته و رسانه‌های مختلف از جامعه روحانیت مبارز گرفته تا علی لاریجانی، محسن رضایی، محمدرضا باهنر تا رسانه‌هایی چون كیهان، جمهوری اسلامی، آینده و رجانیوز و همچنین علی‌اكبر اعتماد و رضا امراللهی رؤسای سازمان انرژی اتمی در قبل و بعد از انقلاب، پیشنهاد فعلی غرب برای دریافت اورانیم غنی‌شده كشورمان را مشكوك ارزیابی می‌كنند، از روز گذشته شبكه‌های تلویزیونی آمریكایی و اروپایی مدعی پالس‌های مثبت احمدی‌نژاد به غرب شده‌اند.

این در حالی است که نخبگان و فعالان سیاسی انتظار دارند رئیس جمهور همه مسائل را به اختلافات داخلی گره نزند و در نظر بگیرد که موضوع پرونده هسته ای موضوعی کاملاً ملی است که همه ملت ایران پشت سر آن ایستاده اند و اگر بنا باشد کسی چرخشی در مواضع خود داشته باشد باید به همه توضیح دهد که دلیل این چرخش چیست ؟

به هر حال بسیاری از شخصیت ها از جمله لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با طرح فریبکارانه غرب اعلام کرده اند . این در حالی است که لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بوده و به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چندین دور از مذاکرات شرکت کرده است .

اکنون اما این آقای احمدی نژاد است که باید توضیح دهد دلیل باز شدن پای آمریکا به این مذاکرات و مذاکره مستقیم با نماینده آمریکا و سپس این پیشنهاد یا طرح چیست ؟ به هر حال مدتی است رسانه های غربی روی این پیشنهاد مانور می دهند و آنرا نشانه موفقیت دیپلماسی آمریکا می دانند و خانم کلینتون نیز به صراحت اعلام کرده در صورت خروج اورانیوم از ایران یک موفقیت برای غرب حاصل شده است .

حال اگر رئیس جمهور موافق این طرح است شاید بهتر باشد به جای اینگونه ادبیات به مردم توضیح دهد چرا دیدگاه افرادی مانند رئیس مجلس اشتباه است و چرا باز شدن پای آمریکا به این مذاکرات مثبت است و چرا این طرح سودمند است ؟

احمدی‌نژاد هم امروز در مشهد با استقبال از تبادل سوخت، منتقدان خود را كسانی دانست كه پیش از این با شعار تدبیر و تعقل ستون پنجم دشمن شده بودند.

وی با بیان اینكه موضوع هسته‌یی امروز به یك نقطه‌ی مهمی رسیده است، گفت: ‌من نمی‌خواهم در این ارتباط تاریخ را تكرار كنم، ولی شما در جریان هستید كه ما چند سال قبل در كجا بودیم. دشمنان فریاد می‌زدند، ‌دائم بحث از تحریم بود، قطعنامه می‌دادند و می‌گفتند كه شما باید فعالیت‌های هسته‌یی‌تان را به صورت كامل تعطیل كنید اما ما امروز در كجا هستیم، امروز آنها به دنبال همكاری‌های هسته‌یی با ملت ایران هستند.

رییس‌دولت دهم با بیان اینكه یك نكته را می‌خواهم به برخی از افراد در داخل بیان كنم، گفت: زمانی كه فشار دشمنان به اوج رسیده بود برخی از مدعیان در داخل كشور به جای ایستادگی در برابر دشمن تحت شعارهایی مانند تدبیر و تعقل فرزندان این ملت را به سازش دعوت كردند و به مثابه ستون پنجم دشمن تلاش می‌كردند كه پشت جبهه‌ی ملت را خالی كنند. چقدر سخنرانی كردند و حرف‌های بی‌ربط زدند كه مثلا شما با ایستادگی كشور را به خطر می‌اندازید، اكنون كه با ایستادگی ملت، رهبری و امام عصر(عج) حقوق هسته‌یی، غنی‌سازی و فنآوری و توانمندی ملت ایران در این عرصه تثبیت شده و به رسمیت شناخته شده و دوران به بهره‌برداری از آن استقامت‌ها فرا رسیده است، عده‌ای به شدت انقلابی شده‌اند، ما از انقلاب شدنی آنها و اینكه متوجه شدند كه مقاومت در مقابل زیاده‌خواهان و دشمنان بهترین راه است، استقبال و خدا را شكر می‌كنیم، اما انتظار نداریم كه پیروزی و دستاوردهای عظیم ملت را به بهانه‌های گوناگون زیر سوال ببرند و بدانید ملتی كه با وحدت و انسجام و حركت در مسیر نورانی امام و ولایت و امام عصر(عج) در برابر همه قدرت‌های بزرگ مقاومت كرده در برابر جوسازی‌های شما مطلقا اثری نخواهد پذیرفت.

رییس‌جمهور گفت: ‌دوره‌ی ایستادگی بود و اكنون تثبیت شده‌ایم و اكنون دوران بهره‌برداری از توفیقات به دست آمده است.

احمدی نژاد تصریح كرد: غربی‌ها قبلا به ما می‌گفتند كه فعالیت‌های خود را تعطیل كنید، ولی امروز برای تبادل سوخت، ‌توسعه‌ی فناوری، ساخت نیروگاه‌ها و ساخت رآكتور اعلام آمادگی می‌كنند و می‌گویند بیاید در این زمینه‌ها با یكدیگر همكاری و مشاركت كنیم و آنها از موضع تقابل به موضع تعامل و همكاری رسیدند.

رییس‌ دولت با بیان اینكه در حال حاضر در نقطه حساسی هستیم و این مقدمه‌ی جهش بعدی ملت ایران در عرصه‌های جهانی و علمی است، گفت: ما به آنها می‌گوییم شما چند سال نتیجه مقابله با ملت ایران را تجربه كردید، تحریم كردید، ‌قطعنامه دادید، ‌تهدید به حمله‌ی نظامی كردید و نتیجه‌ی آن را گرفتید و امروز می‌گویید كه می‌خواهید رفتارتان را عوض كنید، ما از این امر استقبال می‌كنیم و دستی كه صادقانه به سمت ما دراز شود را می‌فشاریم، ولی اگر كسی به دنبال توطئه، طراحی و بی‌صداقتی باشد پاسخ ملت ایران همان پاسخ قاطعی است كه به آقای بوش و اسلاف بوش داد.
وی خطاب به آنها ادامه داد: شما در این فاصله ضرر كردید، اما ملت ایران ضرر نكرد، شما دچار مشكل شدید و ملت ایران ایستاد و به فضل الهی بر مشكلات خود غلبه كرد.
رییس‌جمهور ادامه داد: ‌دنیا و برخی از افراد در گوشه‌ و كنار در داخل كشور بدانند كه این دولت تا زمانی كه به دست ملت ایران سر كار است و امور را در دست دارد یك سر سوزن از حقوق قطعی ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌كند.

رییس‌ قوه مجریه ادامه داد: خوشبختانه شرایط برای همكاری‌های هسته‌یی در سطح بین‌المللی فراهم شده است و بحث رآكتور تهران و تحویل سوخت در مورد رآكتور تهران موضوعی است كه صداقت برخی از كشورها و آژانس را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و اینكه آژانس نقش قانونی خود را برای همكاری‌های هسته‌یی كشورهای عضو ایفا كند و در واقع رابطه هسته‌یی سالم را بین كشورها برقرار كند.

وی ادامه داد: ما از تبادل سوخت و همكاری فنی و ساخت نیروگاه و رآكتور استقبال می‌كنیم و آماده‌ی همكاری هستیم و انتظار داریم كه دولت‌های طرف مذاكره‌ی ما نیز به تعهد قبلی خود عمل كنند، ما با برخی از كشورها قرارداد هسته‌یی داریم و سی سال است كه این قرارداد مثلا بسته شده پولش را داده‌ایم، ولی آنها عمل نكرده‌اند و اگر بنا به همكاری است باید آنها تعهدات قبلی خود را عمل كنند و در واقع تعهدات قبلی را عملیاتی كنند و اگر قرار است در ساخت رآكتور و نیروگاه همكاری صورت بگیرد باید آنها تعهدات قبلی را انجام دهند.

احمدی‌نژاد در ادامه عنوان كرد: ما در مسیر درستی در حال حركت هستیم و به فضل الهی گام به گام به سمت قله‌های عزت حركت می‌كنیم و از همكاری‌های درست و قانونی كه همه‌ی حقوق ملت ایران حفظ شود نگرانی نداریم و كار را دنبال می‌كنیم

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates