31.10.2009

انشعاب در جریان اصولگرایی، حامیان احمدی نژاد در پی قدرت مطلقه

رویداد: درگیری های درونی در جریان اصولگرا تحت الشعاع اعتراضات و وقایع پس از انتخابات قرار گرفته است اما تلاش برای حذف رقبای اصولگرا توسط حامیان دولت همچنان ادامه دارد.

كنعانی مقدم:حامیان دولت به دنبال تك صدایی در جریان اصولگرایی هستند
جریان اصولگرای طرفدار دولت یك رابطه خاله خرسه با دولت دارد به گونه‌ای كه می‌خواهند با كمبرند انفجاری كاری به نفع دولت انجام دهند در حالی كه این اقدام آنها به نفع دولت نیست.

دبیر كمیته سیاسی ائتلاف حزب‌الله ایران معتقد است برخی جریان‌های طرفدار دولت به دنبال این هستند كه جریان‌های دیگر اصولگرا را كه منتقد دولت هستند بیرون كرده و یك تك‌صدایی به وجود آورند.
حسین كنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص انشعاب در جریان اصولگرایی كه صفار هرندی نسبت به آن هشدار داده بود، اظهار داشت: انشعاب در هر جریان و حزبی یكی از آفت‌های اصلی و فروپاشی طرز تفكرهای یك جریان است و جریان اصولگرایی علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تا به دو جریان حاكم و جریان منتقد تقسیم نشود ولی شاهد این موضوع هستیم.
وی تاكید كرد: برخی جریان‌های طرفدار دولت به دنبال این هستند تا جریان‌های دیگر اصولگرا را كه منتقد دولت هستند را بیرون كرده و یك تك‌صدایی را به وجود بیاورند و این اقدام آنها باعث شده حتی فعالیت‌هایی كه برای برقراری یك نوع وفاق و وحدت در جریان اصولگرایی طرح شده با تمسخر آقایان روبه‌رو می‌شود.
دبیر كمیته سیاسی ائتلاف حزب‌الله ایران با بیان اینكه اخطارهایی از سوی اشخاص اصلی جبهه اصولگرایی در این خصوص اعلام شده است ادامه داد: در این اخطارها عنوان شده این اقدامات یكطرفه موضوع تضعیف و تفرقه‌افكنی میان اصولگرایان خواهد شد.
وی ادامه داد: جریان اصولگرای طرفدار دولت یك رابطه خاله خرسه با دولت دارد به گونه‌ای كه می‌خواهند با كمبرند انفجاری كاری به نفع دولت انجام دهند در حالی كه این اقدام آنها به نفع دولت نیست.
كنعانی‌مقدم ادامه داد:برخی از اصولگرایان طرفدار دولت فكر می‌كنند اگر اقدامات اصولگرایان منتقد دولت بتواند در آینده یك استقرار و موقعیت مستحكم‌تری پیدا كنند حاضر می‌شوند با تخریب چهره اصولگرایان و با خودزنی در عرصه سیاسی كسی جز خودشان در جریان اصولگرایی باقی نماند و اصولگرایی را به نفع خود مصادره كنند.
دبیر كمیته سیاسی ائتلاف حزب‌الله ایران تاكید كرد: اعتقاد ما این است كه مردم با توجه به اعتقاداتی كه به اصل انقلاب، نظام و امام(ره) دارند یك نوع اصولگرایی را پیگیری می‌كنند كه موجب تداوم انقلاب و راه امام خمینی شود.

رئوفیان:انشعاب در جریان اصولگرایی بیشتر می‌شود
با توجه به مسائلی كه در انتخابات اخیر رخ داد، دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها در ارتباط با پدیده‌های نوظهور سیاسی،موجب شد لیدرهای تشكل‌های اصولگرا و هواداران آنان در جبهه‌های چندگانه قرار بگیرند.

دبیركل حزب اسلامی ایران زمین پیش‌بینی كرد كه انشعاب در جریان اصولگرایی بیشتر می‌شود. ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص انشعاب در اصولگرایان كه صفار هرندی نسبت به آن هشدار داده بود، گفت: در آستانه انتخابات هشتمین دوره مجلس با پدید آمدن و پیدایش برخی تشكل‌های جدید با تابلوی اصولگرایی شاهد انشعاب در جریان اصولگرایی بودیم و نشانه‌هایی را مشاهده كردیم كه در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم هم با توجه به تعدد كاندیداهای معرفی شده از ناحیه تشكل‌های اصولگرا مجددا چنین وضعیتی را مشاهده كردیم.

دبیركل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به وقایعی كه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری رخ داد گفت: قرائن و شواهد نشان می‌داد كه ممكن است دامنه این انشعاب در جریان اصولگرایی گسترده شود. تا قبل از انتخابات نگرانی به این معنا كه انشعابی در حال روی دادن است وجود نداشت اما با توجه به مسائلی كه در انتخابات اخیر رخ داد، دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها در ارتباط با پدیده‌های نوظهور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تعارض با هم قرار گرفت و موجب شد لیدرهای تشكل‌های اصولگرا و هواداران آنان در جبهه‌های چندگانه قرار گیرند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر انشعاب در جریان اصولگرایی نگران‌كننده نیست، گفت: این موضوع مشروط بر این است كه بزرگان اصولگرا برنامه و مقدماتی فراهم بیاورند كه در آینده جریان اصولگرا به وضعیتی كه اصلاح‌طلبان دچار آن شد مبتلا نشوند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا شخصیت‌ها و دیدگاه‌هایی موجب به وجود آمدن این انشعاب شده است گفت: شخصیت‌ها برنامه و نحوه برخورد عواملی است كه می‌تواند دست به دست هم داده و مسائلی را به وجود بیاورد قطعا موضع‌گیری برخی اشخاص و نحوه عمل آنان بی‌تاثیر نبوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates