31.10.2009

الشرق الاوسط: علمای ایران درباره قبله هم دچار اختلاف شده اند!

خُسن آقا: اگر آخون سید علی به اندازه کافی قدرت داشت یقینا بیت رهبری را قبله مسلمین می‌کرد! مگر نگفتند برای حفظ نظام سید علی می توان نماز را هم تعطیل کرد؟

عصرایران: در حالی که آیت الله امامی کاشانی امام جمعه تهران تاکید کرد که کعبه قبله مسلمانان است ، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد با انتقاد از عربستان سعودی گفت که شهر مشهد می بایست قبله مسلمانان باشد .
عصر ایران – روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود با تحریف سخنان اخیر امام جمعه مشهد آن را به نحوی مغرضانه مورد تحلیل قرار داده است.

به گزارش عصر ایران، این روزنامه نوشت: در ایران امام جمعه تهران ، کعبه را قبله مسلمانان می داند و امام جمعه دیگری خواهان آن است که مشهد قبله باشد!
این روزنامه ادامه می دهد: در ایران حتی درباره یکی از ارکان اسلام مانند حج نیز مواضع متفاوت از سوی افراد عقلگرا و افراط گرا دیده می شود. در حالی که آیت الله امامی کاشانی امام جمعه تهران دیروز تاکید کرد که کعبه قبله مسلمانان است و حج خانه خدا یکی از مبانی وحدت در صفوف امت اسلامی است؛ اآیت الله علم الهدی مام جمعه مشهد با انتقاد از عربستان سعودی گفت که شهر مشهد می بایست قبله مسلمانان باشد نه عربستان سعودی یا حجاز!

این روزنامه سپس می نویسد :امام جمعه مشهد می گوید به دلیل آنکه سرزمین حجاز هم اکنون قربانی وهابیت شده و عراق نیز از سوی کفار و غاصبان اشغال شده است لذا شهر مشهد مقدس به تنهایی می تواند قبله مسلمانان باشد. امام جمعه مشهد اضافه کرده است که سالیانه 800 هزار نفر از خارج از ایران و 20 میلیون نفر در ایران به زیارت مشهد می روند.

این درحالی است که امام جمعه مشهد ، هرگز چنین مطالبی را درباره این که مشهد قبله مسلمانان شده و بدان سو نماز گزارده شود نگفته و صرفاً از غاصبان بیت المقدس و سیاست های سعودی ها انتقاد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates