02.11.2009

ابطال مناقصه واگذاری مخابرات به سپاه پاسداران

عصرایران: در حالی که برخی خبرها از ابطال این مزایده با حکم سازمان بازرسی کل کشور حکایت دارند ، رئیس سازمان بورس اعلام داشته است تنها شركت بورس و شوراي رقابت اختيار ابطال این معامله را دارند.

عصرایران- شنیده ها حاکی است با حکم سازمان بازرسی کل کشور، مزایده برگزاری شده که به واگذاری مخابرات منجر شد باطل شد.

به گزارش خبرنگار عصرایران، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای به بورس، سازمان خصوصی سازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مجلس شورای اسلامی واگذاری شرکت مخابرات در این مزایده غیرقانونی را دانسته است.

به دنبال واگذاری شرکت مخابرات اظهارنظرهای ضد و نقیضی درباره منطبق نبودن واگذاری با اصل 44 در فضای رسانه ای کشور مطرح شد و برخی نیز معتقد بودند که مخابرات به سپاه واگذار شده هر چند مدیران عامل شرکت کنسرسیوم برنده در مناقصه اعلام داشته اند بودند هیچ وابستگی به سپاه پاسداران ندارند.

در واکنش به این خبر ، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت که تنها شركت بورس و شوراي رقابت اختيار ابطال معامله بلوكي سهام شركت مخابرات را دارند.

دكتر علي صالح آبادي در جمع خبرنگاران در مورد وضعيت معامله شركت مخابرات و گزارش سازمان بازرسي گفت: زماني كه خريدار و فروشنده ظرف مهلت قانوني30 روز به تعهدات خود عمل نكرده و وجه نقد معامله و يا فرم پاياپاي را ارائه نكند شركت بورس مي‌تواند آن معامله را ابطال كند.

رييس سازمان بورس تاكيد كرد: تا اين لحظه هيچ مشكلي در رابطه با معامله بلوك مخابرات وجود نداشته و خريدار ظرف 30 روز كاري (16 آبان) فرصت دارد نسبت به پرداخت وجه نقد معامله اقدام كند.

صالح‌آبادي تصريح كرد: هيچ مرجع ديگري به غير از دومرجع مذكور اختيار ابطال معامله شركت مخابرات و يا شركت‌هاي ديگري را ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates