03.11.2009

رسوایی مذاکرات حامیان احمدی نژاد و هیات اسرائیلی، عصبانیت کیهان از شکست معامله احمدی نژاد با غرب

رویداد: به نظر می رسد در مذاکرات اخیر میان ایران و آمریکا همچنین مذاکرات یک گروه ایر انی با اسرائیل نتایج دلخواه جریان اقتدرا گرا حاصل نشده است.

در همین زمینه روزنامه کیهان که توسط نماینده رهبری ایران کنترل می شود با عصبانیت در شماره امروز سه شنبه 13 آبان می نویسد:”زمانی شنیده می شد لحن اوباما درباره ایران با پیشینیانش متفاوت است و سیاست های خارجی او نسبت به بوش تفاوت خواهد داشت اما نهایتاً معلوم شد كه دكترین هر دو یكی است و اختلافی با هم ندارند”.

این روزنامه تحت کنترل حسین شریعتمداری به نقل از “میدل ایست آن لای”ن عصبانیت خود را از عدم موافقت آمریکا برای ابراز حمایت از دولت احمدی نژاد اینگونه ابراز می دارد: “آمریكا با تصویب هزینه های میلیاردی برای ایجاد بی ثباتی در ایران، همزمان خواهان مذاكره نیز هست و در صحنه دیپلماتیك روند عادی سازی را ادامه می دهد”.

در حالی که موضوع مذاکره یک هیات ایران با یک هیات اسرائیلی فاش شده است، حامیان احمدی نژاد سعی دارند چهره بی اعتبار و آبرو از دست رفته خود را با حمله مطبوعاتی به دولت های غربی بازسازی نمایند.
اما کیهان در این مورد نیز موفق عمل نکرده و به نوعی خواست های عاجزانه احمدی نژاد را از غربی ها تکرار می کند.

این روزنامه زیر تیتر کذب “یک مقام آمریکایی: با تحريم ايران از موسوی و خاتمی حمايت می كنيم” به طور غبر مستیم از غربی ها می خواهد که در برابر اعتراضات مردمی به رهبری سران اصلاحات از دولت احمدی نژاد حمایت نمایند.
جواب منفی دولت های غربی و اعلام اینکه این اعتراضات یک مسئله داخلی است حامیان احمدی نژاد را به شدت عصبانی و نگران کرده است.

هفته گذشته میر حسین موسوی در دیدار با مهدی کروبی اظهار داشت که جریان حاکم به خاطر از دست دادن پایگاه مردمی خود در سراشیبی سقوط قرار دارد و بدنی جهت دست به دامان کشورهای بیگانه شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates