03.11.2009

توکلی: رئیس جمهور خلاف قانون در مجلس صحبت کرد / انصاری: دولت می‌خواهد مجلس را خلع ید کند

خبرآنلاین: احمد توکلی اظهار داشت: هم رئیس جمهور و هم رئیس قوه مققنه خلاف قانون عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پس از سخنان حمدی نژاد در خصوص هفمند کردن یرنه ها احمد توکلی نماینده تهران در مجلس در تذکر آئین نامه‌ای اظهار داشت: با تمام احترامی که برای رئیس جمهور قائل هستم اما در ارتباط با ایستادگی ایشان بر نظرشان باید بگویم: هم رئیس جمهور و هم رئیس قوه مققنه خلاف قانون عمل کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر چند در اصل 80 قانون اساسی تصریح شده که رئیس جمهور می تواند به مجلس بیاید اما باید توجه داشت که این موضوع تحت شرایطی است و نه اینکه برای بررسی طرح و لایحه رئیس جمهور بیاید یک ساعت صحبت کند.

انصاری: دولت می‌خواهد مجلس را خلع ید کند
خبرآنلاین: نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بررسی و تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بسیاری از اختیارات مجلس به دولت داده شد گفت: دولت با تقاضای تنها اختیار باقی‌مانده، می‌خواهد مجلس خلع ید شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمشید انصاری در جلسه علنی روز سه شنبه با استناد به ماده 23 ائین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: بنده خود عضو کمیسیون ویژه تحولات اقتصادی هستم و در طول بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در این کمیسیون ، در مراحل مختلفی صرفا با این استدلال که نقطه نظرات دولت باید تامین شود، کمیسیون چندین بار از تصمیمات خود عدول کرده که حتی در برخی موارد این مسئله مورد اعتراض اعضا قرار گرفت.

وی افزود:به هرحال آنچه از سوی کمیسیون گزارش شد نهایت هماهنگی با دولت بود و در صحن مجلس هم در بسیاری از موارد، نمایندگان پیشنهاداتی را برای تامین نظرات دولت مطرح کردند.

نماینده زنجان تاکید کرد: در این لایحه همه اختیاراتی که تا کنون بخش عمده ای از آنها در اختیار مجلس بوده از جمله قیمت گذاری حاملهای انرژی، نحوه تصمیم گیری در مورد توزیع منابع حاصل از اجرای آن و اختیاراتی فراتر از قانون بودجه به دولت داده شده و تنها اختیاری که برای مجلس باقی مانده و آقای احمدی نژاد متقاضی هستند همان یک اختیار به دولت داده شود و مجلس اساسا از این لایحه خلع ید بشود ، همان سه ردیف در بودجه سنواتی است.

انصاری خطاب به رئیس مجلس گفت: ازشما می خواهم که از اقتدار مجلس دفاع کنید هرچند به نظر بنده مجلس آنقدر در این لایحه در دادن اختیارات خود به دولت کوتاه آمده که دیگر چیزی باقی نمانده است.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهارداشت: مجلس باید به دولت اعتماد کند به همین دلیل در مواد مختلف دست دولت را باز گذاشتیم ولی از آن طرف دولت هم باید به مجلس اعتماد کند .

وی افزود: وقتی مجلس یک طرح بزرگی را تصویب می کند آن را در لوایح بودجه تخریب نمی کند و این اعتماد باید دوجانبه باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates