03.11.2009

خامنه ای: “آمریکا به غائله‌های بعد از انتخابات دل خوش نکند”

رادیوفرانسه: یک روز قبل از سیزدهم آبان، آیت‌الله خامنه‌ای با گروهی از دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های شهدا دیدار کرد. به این مناسبت، او بار دیگر تأکید کرد که تا زمانی که دولت آمریکا سیاست خود را تغییر ندهد و از تهدید دست برندارد، ایران نیز موضع خود را در قبال آمریکا تغییر نخواهد داد.

آیت‌الله خامنه‌ای با اطمینان گفت که مردم و جوانان ایران همچنان طرفدار جمهوری اسلامی هستند. او حتی گفت که اگر دوباره جنگی اتفاق بیفتد، “هجوم داوطلبانۀ جوانان برای مقابله با دشمن به مراتب بیشتر از سالهای ۵٩ و ٦۰ خواهد بود”.

او با کنایه به مخالفان داخلی خود گفت: “باید حساب اندک انقلابیون فرسوده و پشیمان از مبارزه را از تودۀ ملت و جوانان جدا کرد”.

وی سپس در مورد آمریکا و سیاست پیشقدم شدن این کشور برای مذاکره، گفت: “هرگاه آمریکایی ها لبخند ظاهری زده‌اند، پس از دقت و بررسی مشخص شده که خنجری نیز در پشت خود مخفی کرده اند”…

او ادامه داد: “اگر یک ملت بزرگ و با تجربه، و مسئولان برگزیده این ملت، فریب چنین لبخندهایی را بخورند، یا باید بسیار ساده لوح، و یا غرق در هوی و هوس باشند، که بخواهند با دشمن سازش کنند”.
به عقیدۀ خامنه ای، در عمل هیچ تغییری در سیاست آمریکا دیده نشده است. به گفتۀ او: “آمریکایی ها از یک طرف صحبت از مذاکره می کنند، اما از طرف دیگر، به تهدیدهای خود ادامه می دهند و می‌گویند مذاکره باید به نتیجه مورد نظر ما برسد، و اگر نرسد، فلان کار را خواهیم کرد… ما این رابطه را نمی خواهیم”.

آیت‌الله خامنه‌ای در پایان، جنبش مخالف داخل کشور را به طور ضمنی وابسته به آمریکا دانست و گفت: “آمریکایی ها به برخی مسائل و غائله‌های بعد از انتخابات دل خوش نکنند زیرا جمهوری اسلامی ایران عمیق‌تر و ریشه‌دارتر از این حرفها است و نظام اسلامی بر حوادث بسیار سخت‌تر از این مسائل هم، فائق آمده است”. و سپس افزود: “آمریکایی ها بدانند، چند نفر با هر انگیزه‌ای، اعم از انگیزۀ خباثت‌آلود و یا انگیزۀ بد و همراه با ساده‌لوحی، که با جمهوری اسلامی ایران مواجه شده‌اند، نمی توانند برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند، زیرا ملت ایران ایستاده است”.

خبرگزاری فرانسه گوشزد می کند که یک روز قبل از ایراد این سخنان، محمد البرادعی ایران را تشویق کرده بود که پیشنهادهای غربی ها را با نگاهی مثبت بررسی کند و هرچه زودتر پاسخی قطعی به انها بدهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates