04.11.2009

جدال لفظی لاریجانی با احمدی نژاد: فقط 5 دقیقه وقت صحبت دارید

نوروز: ورود غیرمنتظره محمود احمدی نژاد به جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، با حاشیه هایی همراه بود.

محمود احمدی نژاد به صورت غیر منتظره وارد صحن علنی مجلس شد، تعدادی از نمایندگان برای لحظاتی طولانی به دور وی جمع شدند، گفت وگوی طولانی غلامرضا مصباحی مقدم و كاظم دلخوش با محمود احمدی نژاد كه ظاهرا چندان دوستانه هم نبود از چشم خبرنگاران دور نماند.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور با رفتن به جایگاه هیات رییسه به رایزنی با لاریجانی پرداخت و ظاهرا خواستار اجازه وقت برای محمود احمدی نژاد شد.

در حین بررسی ماده 15 هنگامی مجلس نیازمند نظر دولت بود لاریجانی خطاب به احمدی نژاد گفت: «آقای احمدی نژاد اگر می خواهید صحبت كنید تنها می توانید از 5 دقیقه وقت نماینده دولت در مورد همین ماده صحبت كنید.»

در این هنگام محمود احمدی نژاد گفت: «طبق قانون اساسی من می توانم صحبت كنم.»

رییس مجلس نیز در پاسخ به وی گفت: «طبق آیین نامه مجلس شما باید برای صحبت كردن از قبل به هیات رییسه مجلس اطلاع می دادید كه این كار را نكردید.»

پس از رایزنی های افرادی همچون رحیمی، ندیمی، باهنر، و میرتاج الدینی كه به دور لاریجانی حلقه زده بودند و تصویب ماده 15 لاریجانی كه انگار راضی به صحبت كردن بدون اطلاع احمدی نژاد شده بود، خطاب به وی گفت: «شما اگر می خواهید می توانید صحبت كنید.»

محمود احمدی نژاد كه مشخص نبود امروز چرا به شكل غیرمنتظره و با نگرانی از چه موضوعی به صحن علنی مجلس آمده بود پشت تریبون مجلس قرار گرفت و پس از مكث دو دقیقه ای خود شروع به صحبت كردن كرد.

هشدار به مجلس مبنی بر پس گرفتن لایحه
احمدی نژاد به دیدار دو هفته گذشته اش با مقام رهبری اشاره كرد و گفت: «در آن دیدار هم به ایشان گفتم كه اگر لایحه هدفمند كردن یارانه ها منوط به بودجه سالانه شود قابل اجرا نیست و از این ایشان خواستم تا در این زمینه كمك كند.»

احمدی نژاد در طول نطق15 دقیقه خود پیش از سه بار تاكید كرد: «دولتهای گذشته برای اجرای چنین اقدامی اختیارات مطلق داشتند اما هیچ كاری نكردند و در حال حاضر مجلس دست دولتی كه مصر به اجرای این كار است را میبندد.»

سخنرانی احمدی نژاد با تذكرات پیاپی نمایندگان مواجه بود اما او بی توجه به این تذكرات با طعنه گفت عجله نكنید بیست سال است كه این كار انجام نشده است. یك هفته وقت گذاشته اید، یك هفته دیگر هم زحمت بكشید!

پس از پایان سخنرانی احمدی نژاد، لاریجانی در مقام پاسخگوی به وی برآمد و اعلام كرد كه پس از دیدار احمدی نژاد با رهبری، مجلس نیز در این زمینه مذاكراتی داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates