10.11.2009

پس از موفقیت هدفمند کردن یارانه‌ها! حالا نوبت هدفمند کردن دستگیری ها شد

فرارو: احمدی مقدم: یا زندان‌ها را اضافه يا دستگيري ‌ها را هدفمند کنیم

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نظارت پليس به فضاي مجازي گفت:‌ پليس بايد در فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشد اما هر بار كه در اين زمينه ورود كرديم رسانه‌ها و افرادي كه پز روشن‌فكري دارند حمله مي‌كنند و ما عقب‌نشيني مي‌كنيم.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با حضور در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات رئيس پليس آگاهي مبني بر آمادگي پليس براي اجراي حدود و قطع دست اشاره كرد و گفت:‌ پليس آگاهي مسئول اجراي حكم نيست و وظيفه آگاهي كشف جرم است.من نمي‌دانم شما چطور تفسير مي‌كنيد اما نبايد اينطور برداشت شود كه حرف غيرمجازي زده شده است. حرف رئيس پليس آگاهي اين است كه وقتي حدود اجرا نمي‌شود و مجازات‌ها بازدارندگي ندارند،‌جرايم افزايش پيدا مي‌كنند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه وظيفه نيروي انتظامي برخورد با مجرم است و ما متهم را دستگير مي‌كنيم و تحويل دستگاه قضايي مي‌دهيم‌، گفت:‌ تيترهايي كه در سايت‌ها زدند درست نيست.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تيتر سايت‌ها درست نبوده و يا اظهارات سردار جعفري كه براي اجراي حدود از سوي پليس اعلام آمادگي كرده‌اند؟ گفت:‌ همانطور كه گفتم پليس آگاهي مسئول اجراي حكم نيست و اجراي حكم از سوي اجراي احكام دادسراها و يا سازمان زندان‌ها صورت مي‌گيرد و ارتباطي به پليس ندارد.

هر 17 كيلو ترياك تبديل به يك كيلو كراك مي‌شود
به گزارش ايلنا، دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به بحث سازمان‌هاي مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت:‌ در كشور ما و ديگر كشورها سازمان هاي مردم‌نهاد بيشتر در بحث درمان موثر بوده‌اند و طبق سياست‌هاي نظام و برنامه‌ پنج‌ساله نيز بخش خصوصي بايد گسترش بيشتري پيدا كند و با توجه به انواع مواد مخدر با تنوع شديدي كه وارد مي‌شود سازمان‌هاي مردم نهاد بايد در بحث پيشگيري هم فعال شوند.

احمدي‌مقدم در رابطه با افزايش قاچاق و مصرف كراك گفت:‌ هر 17 كيلو ترياك تبديل به يك كيلو كراك مي‌شود و به لحاظ سبك بودن براي قاچاقچيان مواد مخدر راحت‌تر است و از سوي ديگر وجود لابراتوارهاي صنعتي در كشور افغانستان باعث افزايش مصرف مواد مخدر صنعتي شده است.
وي افزود: در رابطه با مخدر شيشه ضعف آگاهي وجود دارد كه تصور مي‌شود اين مخدر خطرناك نيست در صورتي كه بسيار خطرناك است و هنوز درمان مشخصي هم برايش پيش‌بيني نشده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با برخي برخوردها در كمپ‌هاي ترك اعتياد اظهار كرد: كسي را به زور به اين كمپ‌ها نمي‌آورم اما چون خارج از نظارت ستاد بودم رفتارهاي غيراستانداردي دارند كه در آينده در دادن مجوز تجديدنظر مي‌شود و نظارت بيشتري نيز بر اين كمپ‌ها اعمال مي‌شود.

وي در رابطه با مخدر شيشه و وجود آشپزخانه‌هاي توليد شيشه در كشور گفت: در دسترس بودن مهم است اما مهم‌تر از آن وجود مصرف‌كننده است. ارزان شدن اين ماده بي‌اثر نيست اما شايد فردا سم هم ارزان شود آيا كسي سم مصرف مي‌كند؟

بايد دستگيري‌ها را هدفمند كنيم
فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با دستگيرشدگان 13 آبان نيز گفت:‌ وظيفه پليس برخورد با مجرم است و ما دستگيرشده‌ها را همان‌روز تحويل دستگاه قضايي داده‌ايم.

او در رابطه با انتقال معتادان به زندان‌ها گفت:‌بايد يا زندان‌ها را اضافه كنيم يا دستگيري‌ها را هدفمند سازيم. از اين رو قرار شده در رابطه با صدور احكام بازبيني شود و معتادان به اردوگاه‌هايي زير نظر سازمان زندان‌ها منتقل شوند كه در اين رابطه هفته آينده جلسه‌اي با دادستاني و سازمان زندان‌ها داريم.
احمدي‌مقدم در رابطه با آسان بودن دستيابي به مواد مخدر گفت: كسي كه معتاد حرفه‌اي باشد براي دستيابي به مواد مشكلي ندارد.

او همچنين در رابطه با تامين بودجه انسداد مرزها نيز گفت: ‌هنوز بودجه امسال عملياتي نشده و ساز و كار قانوني‌اش يك مقدار پيچيده است چرا كه رئيس جمهور و برخي نهادها به بحث مهندسي انسداد مرزها تاكيد دارند تا اين‌طور نباشد كه انسداد مرزها با مشكل فني و مهندسي روبرو شود.

160 حاجي ايراني در زندان‌هاي عربستان بازداشت هستند
او در رابطه با تاكيد پليس در سال جاري به بحث جابجايي مواد عربستان گفت: اين موضوع پديده زيبايي نيست و در عرض يك سال گذشته نيز بيش از هزار نفر در فرودگاه‌هاي كشور دستگير شدند كه مي‌خواستند مواد مخدر به عربستان ببرند كه البته بيشترشان قاچاقچي نيستند و براي مصرف شخصي مواد مخدر را حمل مي‌كردند.

وي افزود: 160 نفر نيز طي يك سال گذشته در عربستان دستگير شدند كه در زندان‌هاي اين كشور هستند و شرايطشان هم خيلي سخت است و برخي از آنها جانشان را از دست مي‌دهند.

پليس بر فضاي مجازي نظارت مي‌كند
فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نظارت پليس بر فضاي مجازي و جابجايي اينترنتي مواد مخدر گفت: پليس بايد روي فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشد اما هر بار كه نيروي انتظامي به اين بحث وارد شد رسانه‌ها و افرادي كه پز روشنفكري دارند حمله مي‌كنند و ما عقب‌نشيني مي‌كنيم.

احمدي‌مقدم به نياز به كنترل فضاي مجازي تاكيد كرد و گفت:‌در ايران قوانين تا حدودي درست شده است و در خصوص روش‌هاي جديد قاچاق مواد مخدر نيز دو سوم موادي كه نيروي انتظامي كشف مي‌كند از طريق روش‌هاي اطلاعاتي است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با شواهدي مبني بر اينكه موضوع مواد مخدر در كشور موضوعي سياسي است گفت: از زمان ورود نيروهاي خارجي به افغانستان توليد مواد مخدر از 200 تن به بالاي هشت هزار تن رسيده است و بايد به اين موضوع مشكوك باشيم.

احمدي‌مقدم تصريح كرد: چطور آمدند با موضوع تروريست و مواد مخدر مبارزه كنند اما توليد مواد مخدر 40 برابر شد و به اذعان نهادهاي بين‌المللي هم‌اكنون 40 هزار مواد در افغانستان دپو شده است و قيمت ترياك نيز شش برابر ارزان شده است.

احمدي‌مقدم افزود:‌از طريق فرودگاه‌ها نيز نيروهاي نظامي مواد مخدر را به بازار مصرف منتقل مي‌كنند كه البته اين بازار مصرف در كشور ما نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates