11.11.2009

آقایان مسئول بی‌اطلاعند یا… قیمت‌های کنونی نان از بخشنامه جدید گرانتر است

بازتاب: در بخشنامه اتحادیه نانوایان، قیمت‌هایی برای نان‌های آزاد و دولتی اعلام شده است که مردم از مدت‌ها پیش تاکنون نان را به قیمت بالاتر از نرخ جدید خریداری می‌کرده‌اند كه این آشفته‌بازار و نبود بازرسی و برخورد جدی مسئولان و نهادهای ذیربط، زمینه‌ای را فراهم کرده که مردم همواره با افزایش بی‌رویه قیمت نان که کالایی ضروری است، روبه‌رو شده و یک مشکل و دغدغه به دیگر مشکلات و دلمشغولی‌های آنان افزوده شود.
سرویس اجتماعی ـ در حالی که بسیاری از رسانه‌ها، از افزایش قیمت نان در روزهای گذشته خبر داده و نارضایتی مردم را از این افزایش غیرقانونی اعلام نمودند، اما مسئولان امر به ویژه استانداری تهران، به شدت آن را تکذیب می‌کردند، امروز رئیس اتحادیه نانوایان تهران، از افزایش قیمت نان‌های سنتی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این پافشاری رسانه‌‌ها و انکار مسئولان، در حالی است که با این دستورالعمل جدید افزایش قیمت، زمینه را برای افزایش چند برابر قیمت نان ـ با مقایسه آنچه تاکنون ابلاغ شده و آنچه عمل می‌شود ـ فراهم سازد.

نکته جالب آن که در بخشنامه اتحادیه نانوایان، قیمت‌هایی برای نان‌های آزاد و دولتی اعلام شده است که مردم از مدت‌ها پیش تاکنون نان را به قیمت بالاتر از نرخ جدید خریداری می‌کرده‌اند كه این آشفته‌بازار و نبود بازرسی و برخورد جدی مسئولان و نهادهای ذیربط، زمینه‌ای را فراهم کرده که مردم همواره با افزایش بی‌رویه قیمت نان که کالایی ضروری است، روبه‌رو شده و یک مشکل و دغدغه به دیگر مشکلات و دلمشغولی‌های آنان افزوده شود.

بنا بر این گزارش، رئیس اتحادیه نانوایان، قیمت نان بربری دولتی را 120 تومان و بربری با نرخ آزاد را 150 تومان اعلام کرده است، حال آن که قاطبه نانوایان تهران، نان بربری را هم‌اکنون با قیمت دست‌کم دویست تومان تحویل مردم می‌دهند؛ ضمن آن که کنجد و خشخاش، همواره دلیلی برای گران‌فروشی نان با قیمت‌های بیشتر بوده است.

در این دستورالعمل به نان سنگک دولتی 150 تومانی و آزاد 175 تومانی نیز اشاره شده که تنها با مراجعه به چند نانوایی سنگک، می‌توان دریافت که عمده نانوایی‌های سنگک، نان را ارزانتر از دویست تومان عرضه نکرده و نان‌های سنگک هفتصد تا دوهزار تومانی هم که جای خود دارند! از سوی دیگر، قیمت نان لواش دولتی، 30 و آزاد 35 تومان اعلام شده است.

این گزارش می‌آورد، همه قیمت‌های اعلامی از سوی رئیس اتحادیه نانوایان پایتخت، در حالی است که تاکنون مردم انواع نان را دست‌کم چند درصدی بیش از همین قیمت‌های اعلامی تهیه می‌کردند و با دستورالعمل افزایش قیمت نان سنتی، انتظار آشفته بازار و افزایش دلخواه قیمت نان از سوی نانوایان می‌رود.

حال عاجزانه تقاضا می‌شود، مسئولان ذیربط مردم را که همواره خود اعلام می‌کنند، ولی‌نعمت ایشان هستند، بیش از این به سخره نگرفته و تکلیف آنان را روشن کنند و با کار رسانه‌ای و تکذیب افزایش قیمت نان و هشدار به نانوایان برای برخورد و… فرافکنی نکرده، مردم را سردرگم نکنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates