13.11.2009

بریدن دم آخوندها در نیویورک: شدیدترین اقدام خصمانه آمریکا علیه منافع ملی ایران صورت پذیرفت

بازتاب: توطئه ای که از دو سال پیش علیه بنیاد علوی و کلیه اموال آن در دادستانی نیویورک شکل گرفت اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته و میلیاردها دلار از سرمایه ایران اکنون در توقیف قرار گرفته است. در این اقدام بی سابقه، مساجدی که بر اساس قانون اساسی آمریکا فعالیت آنها در جهت آزادی!! مذاهب قطعی است علاوه بر اموال بنیاد خیریه علوی مورد توقیف قرار گرفته اند.
توقیف اموال بنیاد علوی و همچنین آسمانخراش 36 طبقه در خیابان پنجم نیویورک شدیدترین اقدام حقوقی دولت آمریکا است که تاکنون علیه ایران کلید خورده است، به گونه ای که حتی در زمان جنگ ایران و عراق و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و همچنین توقیف دارایی های ایران در سال 1360، اموال ایران در آمریکا محفوظ مانده بود اما با اقدام دیروز دادستانی دادگاه ایالتی نیویورک، شرایط به شکل دیگری رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار “تابناک” توطئه ای که از دو سال پیش علیه بنیاد علوی و کلیه اموال آن در دادستانی نیویورک شکل گرفت اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته و میلیاردها دلار از سرمایه ایران اکنون در توقیف قرار گرفته است.

در این اقدام بی سابقه، مساجدی که بر اساس قانون اساسی آمریکا فعالیت آنها در جهت آزادی!! مذاهب قطعی است علاوه بر اموال بنیاد خیریه علوی مورد توقیف قرار گرفته اند.

ادعای دادستانی نیویورک بر این است که بنیاد علوی در “پولشویی” دست داشته و میلیونها دلار پول به بانک ملی ایران که مالک اصلی این بنیاد است انتقال داده است.

بنابر این گزارش این پرونده قضایی که از دو سال پیش به جریان افتاد در سال 2008 به صورت یک فرآیند حقوقی ابتدا به ضبط اموال کمپانی “آسا” که مالک 40 درصد آسمانخراش 36 طبقه در نیویورک است انجامید و دادستانی ایالت نیویورک اعلام کرده بود که کمپانی “آسا” که در جزایر بریتانیایی جرسی به ثبت رسیده پوششی برای فعالیت های بانک ملی ایران در امریکا است.

اما اکنون دادستانی آمریکا برای تصاحب 60 درصد باقی مانده از ملک میلیارد دلاری نیویورک اقدام کرده است، 60 درصد مالکیتی که متعلق به بنیاد علوی است و در یک اقدام همزمان دیگر کلیه اموال و دارائی های این بنیاد در ایالتهای نیویورک، مریلند، ویرجینیا، تگزاس و همچنین ایالت کالیفرنیا که شامل 4 مسجد هم می شوند در لیست اموال توقیفی دادستانی محلی ایالت نیویورک قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: طی دو سال گذشته پس از این اقدام آمریکا و دستگیری آقای فرشید جاهدی که به ادعای آنها درصدد نابود کردن اسناد ارتباطی این بنیاد با بانک ملی ایران بوده است تذکرات لازم در جهت صیانت از اموال ایران داده شده بود که متاسفانه هیچ گونه اقدام حقوقی مناسب انجام نپذیرفت تا بالاخره با یک اقدام گروههای صهیونیستی، دادستانی نیویورک اقدام به توقیف اموال میلیارد دلاری ایران در آمریکا نمود.

مرکز اسلامی ایران در نیویورک

یکصد هکتار زمین در ایالت مریلند، چهار مرکز اسلامی و دو مدرسه جزء اموال توقیفی بنیاد علوی بوده و علاوه بر این کلیه حساب های بانکی بنیاد علوی حاوی ده ها میلیون دلار پول نیز جزء اموال توقیفی محسوب می شوند.

گفتنی است وکلای صهیونیستی که این پرونده را پیگیری می کنند در یک اقدام حقوقی و متاسفانه با ساده انگاری طرف ایرانی اقدام به این امر کرده اند که لازم است هرچه سریعتر برای صیانت از اموال کشورمان اقدامات مناسب حقوقی انجام گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که بنیاد علوی پس از انقلاب اسلامی با در اختیار گرفتن اموال بنیاد پهلوی، در این سی سال در آمریکا به فعالیت های خیریه و اسلامی مشغول بوده و کلیه اموالی که اکنون توقیف شده، اموالی است که در زمان پهلوی دوم خریداری و احداث شده و پس از انقلاب اسلامی با تغییراتی جزئی در اساسنامه، به مالکیت بنیاد علوی در آمده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates