13.11.2009

برادر بهداد! حاج حسین را به یك صندلی فروختی؟!

آینده: این اقدامات كه مغایر با مواضع صریح حاج حسین شریعتمداری و صفار هرندی و سایر دوستان بهداد بوده و همچنین با نظرات بزرگان جریان اصولگرا و دفتر مقامات عالی‌رتبه نظام نیز تضاد دارد، موجب شگفتی و رنجیدن دوستان بهداد از وی شده و پیغام‌هایی برای او ارسال شده است

عملكرد محمدجعفر بهداد، خبرنگار پارلمانی سابق كیهان و مدیرعامل فعلی ایرنا موجب بروز ناراحتی و گلایه شدید دوستان نزدیك وی شده است.

به گزارش خبرنگار آینده، بهداد كه سابقه اسارت در زندان‌های بعثی عراق را دارد، ‌پس از آزادی و شركت در كنكور سراسری در دانشگاه سیستان و بلوچستان قبول شده و سپس به دانشگاه تهران منتقل می‌شود.

وی پس از چند سال در روزنامه كیهان مشغول به كار شده و به ویژه در دوره اصلاحات از خبرنگاران نزدیك به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول كیهان محسوب می‌شده است.

علاقه شریعتمداری به بهداد موجب تقویت وی در كیهان شد و سپس بهداد به عنوان خبرنگار پارلمانی كیهان به ویژه در دوره مجلس ششم توانست خود را به عنوان یكی از كانال‌های اصلی خبری فراكسیون اقلیت مجلس به ریاست حداد عادل مطرح كند.

انتشار نوشته‌های بهداد در محل‌های مناسب توسط حاج حسین شریعتمداری و نزدیكی بیش از پیش وی با صفار هرندی، سردبیر وقت كیهان موجب شد تا پس از تشكیل دولت نهم و مشكلات در بخش رسانه‌ای، شریعتمداری و صفار هرندی وی را به دكتر احمدی‌نژاد معرفی كنند و در سال پایانی دولت نهم با بركناری فیاضی از مدیریت عامل ایرنا، بهداد كه به تازگی به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور منصوب شده بود، در رأس خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گیرد.

اگرچه بهداد تا انتهای دولت نهم عملكردی نزدیك به مواضع كیهان داشت، اما با تشكیل دولت دهم و انتصاب مشایی به معاونت اولی و سپس ریاست دفتر دكتر احمدی‌نژاد، بهداد بلافاصله تغییر موضع داده و ابتدا جمعه‌ای، از روزنامه‌نگاران اصولگرا كه در وبلاگ خود نسبت به عدم تمكین دكتر احمدی‌نژاد به دستور رهبری برای بركناری مشایی انتقاد كرده بود را از معاونت ایرنا بركنار كرده و پس از آن نیز به تدریج ایرنا به سایت حامی مشایی تبدیل می‌شود، به طوری كه اخبار حمایت از مشایی و همچنین حمله به منتقدان اصولگرای وی، از عناوین ثابت صفحه اول ایرنا بوده و به خبرنگاران ایرنا توصیه شده جهت تولید اخبار و مصاحبه‌های مثبت در حمایت از مشایی، حداكثر تلاش خود را بكنند.

این اقدامات كه مغایر با مواضع صریح حاج حسین شریعتمداری و صفار هرندی و سایر دوستان بهداد بوده و همچنین با نظرات بزرگان جریان اصولگرا و دفتر مقامات عالی‌رتبه نظام نیز تضاد دارد، موجب شگفتی و رنجیدن دوستان بهداد از وی شده و پیغام‌هایی برای او ارسال شده است كه نباید اصولگرایان را به خاطر حفظ میز ریاست ایرنا می‌فروختی!

از سوی دیگر عملكرد ناشیانه و ضعیف بهداد در مدیریت ایرنا نیز موجب شده است تا ایرنا در برابر مخالفین اصولگرای مشایی كه رسانه‌هایی نظیر خبرگزاری فارس، روزنامه‌های كیهان، جوان، رسالت و سایت‌هایی نظیر رجانیوز و شبكه ایران و شبكه خبر دانشجو،‌ ضعیف عمل كرده و عملاً فضای رسانه‌ای و عمومی جریان اصولگرا ضد مشایی شكل گرفته كه عملاً وی نتواند خدمت مؤثری به رئیس جدید خود انجام دهد.

به نظر می‌رسد هر خدمتی نیز به مشایی انجام دهد، به زودی صندلی ایرنا را باید ترك كند، پس كاری كند كه روی بازگشت به جمع دوستان سابقش را نداشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates