13.11.2009

دیدار بی سابقه و سری روسای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، مصر و اردن پیرامون ایران

پیک ایران: خبرگزاری «ریا نووستی» : خبرگزاری اسرائیلی DebkaFile со روز جمعه به نقل از منابعی آگاه در سرویس های ویژه اسرائیل که نامشان عنوان نشده است، اطلاع داد روز 9 نوامبر “مئیر داگان” رئیس اداره اطلاعاتی اسرائیل، موساد، و “آموس یادلین” رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل، آمان، در جلسه محرمانه روسای ادارات اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، مصر و اردن شرکت یافتند و این دیدار در اردن انجام شد. در دستور کاری این دیدار یک مسئله وجود داشت و آن اوضاع در ایران و پیرامون آن و متعاقباً امکان مناقشه مسلحانه در خاور نزدیک بود.

در این مقاله گفته می شود: در اجلاس، ژنرال “محمد الرقاد” رئیس سازمان اطلاعاتی اردن، مقامات بلند پایه CIA و آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون (Defence Intelligence Agency)، رئیس موساد و اداره اطلاعاتی ارتش اسرائیل، ژنرال “عمر سلیمان” رئیس اداره اطلاعاتی مصر حضور داشتند. بلافاصله پس از پایان دیدار، سلیمان به عربستان سعودی رفت تا سران اداره اطلاعاتی این کشور را نیز در جریان اوضاع قرار دهد.

در ادامه آمده است: کارشناسان نظامی DebkaFile со خاطر نشان می کنند که شایان توجه است که این دیدار بی سابقه و فوق العاده محرمانه با حضور سران ادارات اطلاعاتی اسرائیل چند روز مانده به سفر “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن و ادامه گفتگوی محرمانه وی با “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا برگزار شد. منابع آگاه این خبرگزاری در اداره اطلاعاتی همچنین خبر دادند که نتانیاهو در پاریس نیز طی دیدار با “نیکلای سارکوزی” رئیس جمهور فرانسه وی را در جریان اوضاع قرار داده و از نتایج جلسه محرمانه باخبر کرده است. همچنین اطلاع داده شده است که تنها موضوع بررسی در دیدار نتانیاهو با اوباما ایران بود. باقی (از جمله از سرگیری مذاکرات با ابو مازن و مذاکرات احتمالی با سوریه) تنها مسائلی “زینتی” بودند.

در این مقاله نوشته شده است: بی دلیل نیست که درباره دیدار با اوباما عملاً در رسانه ها هیچ خبری داده نشد، نه در رسانه های آمریکایی و نه اسرائیلی: این بار نتانیاهو بدون کاروان بزرگ خبرنگاران رسانه های اسرائیلی عازم واشنگتن و پاریس شد.

در پایان گفته می شود: همچنین این واقعیت که روز 13 نوامبر کاخ سفید خبر داد که تحریمات اقتصادی در رابطه با ایران را از سر می گیرد، بطور غیر مستقیم به امکان آماده سازی مناقشه مسلحانه منطقه ای در خاور نزدیک با ایران اشاره می کند، در ضمن پیشتر ایران پیشنهاد سازشکارانه 1+5 را رد کرده بود که تکمیل غنی سازی اورانیوم در خارج از کشور، یعنی در روسیه و فرانسه که نخست وزیر اسرائیل به آن (پاریس) سفر کرده بود را نیز در نظر داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates